תושב שכונת גאולה (30) הגישה היום (ב') תביעה נגד משטרת ירושלים על סך 16 אלף שקלים לאחר שלטענתו, במהלך הילולת רבי שמעון בר יוחאי שהתקיימה לפני כשנה במירון הותקף באלימות על ידי קצין משטרה. למרות שעד נוסף הבחין במתרחש – במח"ש הוחלט לסגור את התיק. סכום התביעה: 16 אלף שקלים.
1 צפייה בגלריה
הותקף על ידי תושב
הותקף על ידי תושב
התושב תובע את המשטרה באלפי שקלים
(צילום המחשה: shutterstock)
לדברי התובע: "ביום ל"ג בעומר 2019 נסעתי להילולת רבי שמעון בר יוחאי במירון, הייתי שם במשך הלילה ולפני השעה 5 המתנתי חזרה ממירון לירושלים ליום עבודה. אולם לא לקחתי בחשבון ששוטר בכיר יתקוף אותי באלימות רבה יתעלל בי ויגרום לי לפציעות, יגרום לי להשפלה ולביזיונות, ישבור לי את המשקפיים, ויהרוס לי את המגבעת".
עוד בחדשות:
בהמשך כתב התביעה מגולל התובע את השתלשלות האירועים: "כל חטאי היה שהעזתי לשאול ולומר לשוטר לפנות את מקומנו בתור לאוטובוס לטובת נשים שהגיעו אחרינו והוא ביקש להקדימם לקדמת התור. בתגובה לכך הודיע לי כבוד השוטר שאני לא ראשי לנסוע. כעבור זמן קצר לחץ הנוסעים מאחור קידם את התור לכיוון האוטובוס וסחף אף אותי. השוטר שראה זאת התנפל עלי בחמת זעם, וניסה להכות אותי עם שרשרת אולם הצלחתי לחמוק. משלא עלתה בידו התנפל עלי פיזית ושנינו נפלנו יחד על הארץ.
"לא נחה דעתו והוא קם במהירות והמשיך לטפל בי, סובב את ידי בצורה חזקה כך שנעמדתי במהירות כדי שידי לא תישבר. מיד כשנעמדתי הוא תפס אותי והוביל אותי בביזיון רב ובהשפלה ללא כיפה, ללא מגבעת וללא משקפיים לתעלה הממוקמת מחוץ למתחם הרציפים ושם השליך אותי כשק אשפה לתעלה שהייתה שם בצדי השביל".
בעקבות התקיפה התובע מציין כי נאלץ להיעדר מעבודתו מספר ימים: "בעקבות הפגיעות שספגתי לא יכולתי לעבוד בימים שלאחר מכן. היה לי כאב רב מהפציעות ותחושת ההשפלה ועלבון והתסכול ליוו אותי לא מעט זמן. כמו כן נאלצתי לרכוש משקפיים ומגבעת חדשים".
התובע הגיש תלונה רשמית במחלקה לחקירת שוטרים שהחליטה לסגור את התיק ולהעביר את התלונה לטיפול ביחידה לפניות הציבור במשטרה, למרות שעדים שזהותם ידועה הבחינו במתרחש.
ממשטרת ישראל נמסר: "טרם התקבלה תביעה בנושא, ככל שתועבר פנייה היא תועבר לבחינת הגורמים הרלוונטיים והתאם להוראות החוק".
לעדכונים נוספים - חדשות ירושלים