משטרת ירושלים דוחה את הטענות באשר לאלימות מופרזת שננקטה במעצר שבוצע אמש (חמישי) בבר ה״שושנה״ שבמרכז ירושלים. סרטון שפורסם הבוקר ברשתות החברתיות מעורר סערה גדולה וביקורת קשה על השוטרים מצד עדי ראיה שטוענים כי המעצר היה אגרסיבי במיוחד.
1 צפייה בגלריה
תיעוד המעצר
תיעוד המעצר
תיעוד המעצר
(צילום: חגי הירשמן)
במשטרה, שבאופן חריג פרסמה סרטון ממצלמות הגוף של השוטרים, ציינו כי ״שוב אנו עדים לתיעוד חלקי, מגמתי ומכפיש, תוך מצג מעוות של פעילות אכיפה שבוצעה כחוק ללא ההתרחשות שקדמה למעצר, אך בתיעוד המצורף ממצלמות הגוף של השוטרים ניתן לצפות באירוע בשלמותו. במהלך פעילות שיטור עירוני במקום בעקבות דיווחי אזרחים על הקמת רעש, הבחין פקח העייריה בצעיר כשהוא מטיל מימיו ברחוב בניגוד לחוק וביקש ממנו להזדהות״, נמסר מהמשטרה.
(התיעוד ממצלמות הגוף של השוטרים)
במשטרה מוסיפים: ״בעוד הצוות נהג כלפיו במשך דקות ארוכות באיפוק כשביקש ממנו להזדהות שוב ושוב ושוב לצורך אכיפה, הוא בחר להתעלם לחלוטין מבקשותיהם, המשיך בסירובו ובזלזול בוטה כלפי השוטרים. לאחר שהחשוד המשיך לסרב להזדהות ולשתף פעולה ואף ברח מהשוטרים וניסה להסתגר בתא השרותים של המקום, הם הודיעו לו שהוא עצור וכשהמשיך להתפרע, לגדף ולהתנגד למעצר- נאלצו להשתמש נגדו בכוח ובהמשך גם בטייזר על מנת להשתלט עליו ולהשלים את המעצר. לאחר שנעצר, החשוד נחקר במשטרה ונרשם נגדו דו״ח״.
(תיעוד המעצר שמסעיר את הרשת)
בעלי הבר, חגי הירשמן כתב בעמוד הפייסבוק שלו כי בכוונתו להגיש תביעה בעקבות האירוע שהתרחש אמש.
פורסם לראשונה: 18:04, 05.06.20