מפקד במרכז השליטה של משטרת ירושלים ספג הורדה בדרגה ונזיפה חמורה בעקבות מתיחה שהפחידה רבים וגרמה כאב ראש למשרד האוצר. על פי כתב האישום שהוגש לבית הדין המשמעתי של המשטרה, השוטר זייף מסמך שבו נכתב כי חשב המשטרה הורה למשוך באופן מיידי כספים מקרנות השתלמות נזילות. הזיוף בוצע בעזרת מסמך ישן שהוא מצא במחשבי המשטרה. בעזרת עריכה פשוטה, הוא שינה את הכותרת והצילום הועבר בין המשרתים בתחנה כולל לקצינים בכירים, ולאחר מכן גם לאזרחים רבים. במשרד האוצר נבהלו מהמידע השקרי ונפתחה חקירה במחלקה לחקירות שוטרים.
1 צפייה בגלריה
הותקף על ידי תושב
הותקף על ידי תושב
הזיוף עלול היה לגרום לנזקים כספיים
(צילום: shutterstock)
נגד המפקד הוגש כתב אישום בעבירה של התנהגות שאינה הולמת שוטר. לטענת התביעה: "המסמך המזויף הגיע הרחק מאותה קבוצת סגורה של היחידה לגורמים אזרחיים – שללא ספק חוו בהלה. אותה חמדת לצון הייתה יכולה להיות הרת אסון לו אנשים היו פודים, בהשפעת אותה עצה, את קרנות ההשתלמות שלהם. למרבה המזל, פוטנציאל הסיכון לא התממש ולא נגרמו נזקים של ממש למאן דהוא".
סנגורו של השוטר ציין כי המסמך הופץ במקור רק בקבוצת ווטסאפ סגורה וקטנה ששימשה לתיאום משמרות. לטענתו מדובר היה רק "בבדיחה גרועה" ובפועל לא נגרם נזק לאף שוטר. הנאשם הביא לעזרתו עדי אופי - מפקד שלו בהווה, ומפקד מהעבר, שניהם בכירים בדרגת סנ"צ.
בית הדין כתב בנימוקים לגזר הדין "נתחיל דברינו באמירה חד משמעית – מאמינים אנו לנאשם כי לא צפה את תוצאת מעשה הקונדס לו היה שותף ובוודאי לא חפץ בה. מעשה קונדס שכזה – שמעורבים בו גורמים בכירים, תקופה רבת תהפוכות וכסף – תחילתו ידועה אך אחריתו מי ישורנה? חפץ הנאשם, יחד עם שוטר נוסף, לבצע תעלול על חשבון פקודו החרד לעתיד חסכונותיו, ומצא עצמו, תוך זמן קצר מאד, בלב ליבה של שערורייה, שאדוותיה הרחיקו מאד מהיחידה עליה פיקד והגיעו עד לגורמים בשוק ההון הישראלי ואפילו ללשכת החשב הכללי במשרד האוצר הגיעו".
בנימוקים לעונש כתבו השופטים כי הם לקחו בחשבון כי הנאשם כבר נענש, לאחר שבתחילה הוצא לחופשה כפויה ובהמשך הוצב בתפקיד זוטר יותר - במקום ראש מיכלול הוא מונה לראש צוות. בנימוקים להקלה בעונש צוינו החרטה שהביע השוטר, העובדה שהוא לקח אחריות על מעשיו "למן הרגע הראשון" וגם עדויות האופי של הקצינים הבכירים שטענו כי מדובר במפקד מקצועי ומסור.
לעדכונים נוספים - חדשות ירושלים