שוטרי מחוז ירושלים ערכו החל משעות הבוקר (ב') מבצע גדול בשכונת מאה שערים ואוכפים את צו בריאות העם. בין היתר נעשה שימוש ברימוני הלם והמשטרה החלה לחסום בית כנסת מרכזי בבית ישראל באמצעות פלטות ברזל ומרתכת את דלתות הכניסה על מנת למנוע כניסת מתפללים למקום.
4 צפייה בגלריה
בית הכנסת שטיבלאך
בית הכנסת שטיבלאך
בית הכנסת שטיבלאך
(צילום: ענת יורובסקי)
בנוסף, צוות מגן דוד אדום שהגיע לקחת דגימת קורונה ברחוב עונג שבת בשכונת מאה שערים נרגם באבנים. חובש רפואת חירום מתנדב במד"א נפגע ממספר אבנים בכתפו ונופצה השמשה הקדמית של רכב עיריית ירושלים, אשר נמצא בשירות מגן דוד אדום לביצוע דגימות קורונה. תלונה תוגש במשטרה.
4 צפייה בגלריה
הרכב שנפגע בבדיקות במאה שערים
הרכב שנפגע בבדיקות במאה שערים
הרכב שנפגע בבדיקות במאה שערים
(צילום: דוברות מד"א)
כמו כן, מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון ידיד פיקד על הפשיטות במאה שערים בעצמו. בין היתר נשמעו גם צעקות "נאצים" כלפי השוטרים. עד כה נרשמו עשרות קנסות למפרי הצו אשר מסתכמים בכ-127,500 שקלים.
4 צפייה בגלריה
חוסמים את בית הכנסת "השטיבלאך" במאה שערים
חוסמים את בית הכנסת "השטיבלאך" במאה שערים
(צילום: לירן תמרי)
"כוחות המשטרה החלו עם כניסתן לתוקף של הנחיות צו בריאות העם, לאכוף אותן באזור מאה שערים ראשית בהסברה מול בתי העסק והאוכלוסייה, על מנת להביא ליישום הנחיות משרד הבריאות ע"י הציבור", מסרו במשטרה.
"מרבית בתי העסק והציבור המתגורר באזור נשמע להנחיות", הוסיפו במשטרה, "אך יחד עם זאת זיהו במשטרה שעדיין ישנו קומץ קטן מתושבי האזור שמפרים את ההנחיות ומסכנים את בריאות הציבור, תוך שעשרות מהם מתפללים ומתרכזים יחד במקומות סגורים".
לאור זאת, משעות הבוקר המוקדמות מקיימת המשטרה אכיפה מוגברת באזור, במהלכה הוציאו ופיזרו השוטרים עשרות ומאות שהתגודדו יחד בבתי כנסת ושטיבלך. עד כה נרשמו מעל 25 דו"חות על סך 5,000 ש"ח בגין הפרת צו בריאות העם בגין התקהלות אסורה ו-5 דו"חות על סך 500 ש"ח בגין הפרת הצו מעל 100 מטר ממקום המגורים. 4 נעצרו ועוכבו לחקירה.
שר הבריאות ח”כ יעקב ליצמן גינה את תקיפת אנשי מד"א בשכונות החרדיות: "מדובר בהתנהגות חמורה, הנוגדת דעת ההלכה, ופוגעת באלו העושים עבודת קודש למען בריאות הציבור ובטחונו, תוך סיכון עצמי בפרט בשעת חרום זו נוכח התפשטות נגיף קורונה. ברור שקומץ זה אינו מייצג את כלל הציבור שנשמע להוראות ומכבד את הצוותים הרפואיים".
4 צפייה בגלריה
פיזור התקהלות בבתי כנסת במאה שערים
פיזור התקהלות בבתי כנסת במאה שערים
פיזור התקהלות בבתי כנסת במאה שערים
(צילום: ענת יורבסקי)
בתוך כך הבוקר פרסם בית הדין של העדה החרדית מכתב ובו הנחיות חדשות לציבור החרדי ובו דרישה למלא אחר הוראות הרופאים ודרישה לחדול מהתקהלויות. "חטא גדול לזלזל בהוראות הרופאים", נפסק.
מאז נכנסו הנחיות משרד הבריאות לתוקף, המשטרה מבצעת מספר פעילויות על מנת להבטיח את קיום ההנחיות.
בנוסף, אתמול ערכה המשטרה שימוע שנערך לשטיבלך ברחוב זוננפלד, במהלכו הוחלט לסגור את המקום למשך 30 יום, לאחר שבעליו הפר את הנחיות צו בריאות העם.