תושבת איזור ירושלים, המצויה בהליכי גירושין מבעלה, התלוננה במשטרה על אלימות אותה ספגה מבעלה בתקופה האחרונה – זאת, כשהיא מספרת שהיא חוששת שפרודה "יפגע בה כמו שקרה במוצא".
1 צפייה בגלריה
לטענתה בן זוגה איים עליה וחנק אותה
לטענתה בן זוגה איים עליה וחנק אותה
לטענתה בן זוגה איים עליה וחנק אותה
(צילום: shutterstock)
התלונה על האלימות התקבלה במשטרה בימים האחרונים, אז דיווחה המתלוננת על מספר אירועים אלימים שחוותה בתקופה האחרונה: בראשון תיארה כי בן זוגה חנק אותה, ובשני האירועים האחרים איים עליה. לדבריה, בן זוגה איים עליה שהוא "יעשה מה שקרה למיכל סלה".
עוד הציגה בפני החוקרים התכתבות בין השניים בה היא מתארת את אירוע החניקה, ובן זוגה אינו מכחיש אירוע זה. בן הזוג נעצר ונחקר, והכחיש את אירועי הפגיעה במתלוננת.
במהלך דיון הארכת מעצרו, קטע שופט השלום אורן סילברמן את דבריה של עו"ד לימור זקן המייצגת את החשוד, והעיר על זלזולה באירועי אלימות במשפחה. זאת, לאחר שהסנגורית שאלה שוב ושוב מדוע המתלוננת התלוננה רק מספר ימים לאחר אירוע התקיפה אותו היא מתארת, ולא לאחריו באופן מיידי. עו"ד זקן שאלה: "היא מסבירה למה היא לא באה למשטרה עד אתמול בבוקר? אף אחד לא שאל אותה על זה? מוזר מאוד, היא מספרת לחוקרת, חברה שלה...." על כך העיר השופט סילברמן: "הזלזול המופגן של הסנגורית בעבירות של אלימות במשפחה אינו במקומו, כמו ההערה שהחוקרת היא החברה של המתלוננת".
בסיום הדיון, ציין השופט סילברמן כי "הזלזול בתלונה, שבשלב זה איש מאיתנו לא יודע אם יש בה אמת, כמעט והצליח לשכנע אותי לקבל את בקשת המשטרה. זאת בצירוף לכך כי כאשר הוטח במשיב בתכתובת וואטסאפ כי חנק את המתלוננת הוא לא הכחיש".
עם זאת, הורה השופט סילברמן לבסוף על שחרורו של החשוד בתנאי הרחקה מהמתלוננת. המשטרה הגישה ערר על החלטה זו, ובית המשפט המחוזי המיר את שחרורו בתנאים לשחרורו למעצר בית בפיקוח.
עו"ד לימור זקן: "החשוד אותו ייצגתי הוא אדם ללא עבר פלילי, שעקב סכסוך גירושין עם אשתו מוצא את עצמו, לטענתו, מתמודד עם תלונות שווא חוזרות ונשנות. בית משפט השלום קיבל את עיקר הטענות שהעליתי והורה על שחרורו. גם בית משפט המחוזי דחה את הערר שהוגש ע"י המשטרה".
עוד מסרה עו"ד זקן: "יובהר כי לא הייתה כל כוונה להביע חלילה זלזול בעבירות אלימות כלפי נשים והמטרה הייתה להציג תמונה שלמה ומלאה של האירועים שבבסיס בקשת המעצר".