״תקנות שעת חירום״: ממשלת ישראל צפויה לאשר היום בשעה 10:00 בבוקר את ההחלטה להטיל סגר על 16 שכונות ברחבי ירושלים. על פי התכנון, הסגר צפוי להיכנס לתוקפו בשעה 4 אחר הצהריים אז תיאסר הכניסה והיציאה מהשכונות שברשימה, למעט במקרים חריגים. התחבורה הציבורית בכל רחבי העיר תיפסק לחלוטין, למעט מוניות.
2 צפייה בגלריה
מחסומים הוצבו בירושלים
מחסומים הוצבו בירושלים
מחסום משטרתי במרכז העיר, השבוע
(צילום: לירן תמרי)
השכונות עליהן יוטל הסגר הן: הר נוף, גבעת שאול, קרית משה, בית וגן, גבעת מרדכי, רמות, רמת שלמה, סנהדריה, שמואל הנביא, בית ישראל, הבוכרים, מאה שערים, גאולה, זכרון משה, מקור ברוך ורוממה. בהצעת ההחלטה, נחתמת רשימת השכונות במילים ״והשכונות הצפוניות״ אך לא ברור באילו שכונות מדובר.
2 צפייה בגלריה
השכונות הירושלמיות עליהן יוטל הסגר
השכונות הירושלמיות עליהן יוטל הסגר
השכונות הירושלמיות עליהן יוטל הסגר
(צילום: לירן תמרי)
המגבלות החדשות מתקבלות בצל נתוני משרד הבריאות הממשיכים להצביע על עליה במספר הנדבקים בנגיף בירושלים. אתמול (שני) דווח כי מספר חולי הקורונה עומד על 1,424 חולים. בבית החולים בשערי צדק נפתחו שתי מחלקות נוספות לחולי קורונה ומספר המאושפזים בבית החולים עומד על כ-100 איש. בבית החולים הדסה עין כרם מאושפזים כ-50 חולים.

עוצר מוחלט בערב ליל הסדר

במסמך שיובא לאישור השרים ובנוסף לשכונות הירושלמיות מתייחס לערים נוספים בארץ, נכתב כי היום מ-16:00 עד שבת ב-20:00 "לא יוכל אדם להצטייד במזון, תרופות ומוצרים חיוניים וקבלת שירותים חיוניים, אלא ביישוב מגוריו. זאת, למעט אם ביישוב מגוריו לא קיימים שירותים אלה, ואז יוכל לקבלם ביישוב הסמוך ליישוב מגוריו. יציאה ממקום מגורים, של יחיד או של אנשים הגרים באותו מקום, תתאפשר בשטח ציבורי לזמן קצר ולמרחק של עד 100 מטרים ממקום המגורים". השיא, צפוי להגיע מחר (רביעי). בהצעת ההחלטה נכתב כי "מ-14:00 ביום רביעי עד 7:00 ביום חמישי תיאסר גם הצטיידות במזון ביישובים שמרבית תושבים יהודיים". המשמעות היא כי יציאה מהבתים תיאסר לחלוטין, גם לא בטווח של 100 מטרים מהבית.
פורסם לראשונה: 02:43, 07.04.20