לאחרונה הפסיקה העירייה את מערכת השילוט האלקטרוני להכוונת נהגים למקומות חניה במרכז העיר. מיזם השילוט המעדכן בזמן אמת החל לפעול במרכז העיר לפני כחמש שנים, ומטרתו היתה להציג נתונים עדכניים בכל עת על מספר מקומות החניה הפנויים בחניונים, ברחובות ובאזורים מרכזיים ובשוק. למיינט ירושלים נודע כי בעירייה עמלים על פיתוח אמצעי הכוונה חדיש וכשיושלם התהליך בעוד כשנה, יוסרו השלטים הקיימים.
1 צפייה בגלריה
השילוט הלא פעיל במרכז העיר
השילוט הלא פעיל במרכז העיר
השילוט הלא פעיל במרכז העיר
(צילום: פרטי)
עלות הקמת השלטים המשוכללים עמדה על מאות אלפי שקלים, ולכך התווספו עוד עשרות אלפי שקלים, מדי חודש, להפעלתם ותחזוקתם. אף שבתחילה נוצר רושם שהמערכת פועלת, והיה אפשר לראות כי המספרים בשלטים משתנים מעת לעת, עד מהרה התגלה כי חלק ניכר מבעלי החניונים הפרטיים אינם מוכנים להשתתף במיזם ולהתקין מערכת משלימה לספירת כניסות ויציאות של רכבים במגרש החניה הפרטי שלהם. חלקם ביקשו תשלום או הטבות מהעירייה ונענו בשלילה, וחלק סירבו עקרונית מכיוון שלא רצו לנדב מידע על היקפי הפעילות של החניונים שבניהולם.
כפועל יוצא, השילוט האלקטרוני היה מעודכן באופן חלקי בלבד ולא שירת בהצלחה את המטרה שלשמה הוקם. בחלק מהשלטים לא נעשה עדכון כלל, ובכמה מהם אף היה ניתן להבחין כי הוצג בהם מספר קבוע שלא השתנה ביום או בלילה.
עכשיו כאמור פסקה המערכת מלפעול, וכך לפחות נחסכות עלויות האחזקה והתפעול שלה. אך אם אין כוונה להשמיש או לייעל את המערכת ולהפעילה מחדש, טוב יעשו בעירייה אם יפנו את השילוט הכבוי והמיותר שתופס מקום רב במרחב הציבורי ו'תופס' את תשומת ליבו של הנהג שלא לצורך ולא נותן לו כל מידע שהוא.
תגובת העירייה: "השילוט האלקטרוני אשר הושבת לפני כשנתיים, משמש כשילוט הכוונה ולכן נשאר במקומו. בעיריית ירושלים עמלים בימים אלו על פיתוח אמצעי הכוונה חדיש אשר לא יטריח את בעלי החניונים באזור. עם השלמת התהליך, בעוד כשנה, יוסרו השלטים הקיימים".