העירייה החליטה לאחרונה לבטל מכרז לאספקת אינטרנט בעקבות הסירוב של בזק בינלאומי לספק חסימת אתרי תועבה ללא תוספת תשלום. מעיון במסמכי ועדת המכרזים של הרשות המקומית עולה כי חברת בזק בינלאומי זכתה במכרז לאספקת שירותי תשתית וגישה לאינטרנט למשרדים בכיכר ספרא, למשך שלוש שנים, עם אופציה להארכה של שנתיים. לפרויקט הוקצה סכום של 350 אלף שקל לשנה, לא כולל מע"מ.
1 צפייה בגלריה
עיריית ירושלים
עיריית ירושלים
עיריית ירושלים
(צילום: שלומי כהן)
אלא שאז התברר כי המחיר אינו כולל גם אספקה של אינטרנט כשר, שכולל סינון והגנה מפני אתרי תועבה, וגם מפני אתרים שאין בהם ממש פורנו אבל יש בהם תוכן שחלק מעובדי הרשות מעדיפים שלא לצרוך.
עוד חדשות:
יודגש כי על פי החוק לקוח זכאי לדרוש מהספק סינון אתרים בסיסי וחינמי, הכולל הגנה מפני אתרים שבהם פורנו, שנאה, אלימות והימורים. אולם בציבור החרדי יש רבים שדורשים ומקבלים תמורת תשלום, סינון מתקדם של אתרים שבהם תכנים שלא תואמים את השקפת העולם הדתית.
נציגי הזוכה הוזמנו לשימוע בעירייה, ושם הוסבר להם כי הצעת המחיר המקורית היתה אמורה לכלול גם אספקה של אינטרנט כשר. בתגובה נאמר כי ההצעה שאושרה לא כללה התחייבות לסינון אתרים מתקדם, דבר שהוא בהחלט אפשרי, בכפוף לתשלום נוסף.
בעירייה לא אהבו את הדרישה והבהירו כי הדבר עלול להביא לחילוט ערבויות ועלולות להיות לו השלכות במכרזים עתידיים. בתום השימוע הוחלט לבטל את ההתקשרות עם הזוכה ושהחברה המתחרה, פרטנר, שגם היא הגישה הצעה, תזכה במכרז.
לאחרונה התכנסה ועדת המכרזים העירונית וקבעה: "חברת בזק בחרה להמשיך ולדרוש בעבור האינטרנט הכשר. לפיכך אנחנו מבקשים לפסול את חברת בזק בינלאומי מזכייתה ולהכריז על חברת פרטנר כזוכה".
חברי הוועדה קיבלו את המלצת הגורמים המקצועיים ואישרו את ההתקשרות החדשה עם חברת פרטנר.
מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "המכרז שבנדון בוטל בשל מחלוקת בין העירייה לבין הספק בעניינים מהותיים שונים הנוגעים לאספקת השירות לעירייה, לרבות מתן שירותי אינטרנט כשר. בהקשר זה יצוין כי העירייה מעסיקה עובדים ממגוון האוכלוסיות הקיימות בעיר ומאפשרת גם חיבור אינטרנט כשר".
לעדכונים נוספים - חדשות ירושלים