בסקר שנערך לאחרונה בקרב בני ובנות הנוער בירושלים, בו השתתפו כ-330 תלמידי תיכון, עולים נתונים על הקשיים אותם חווים בני הנוער בלמידה מרחוק. על הסקר ענו תלמידי כיתות ז'-י"ב מ-40 בתי ספר בעיר, המשתייכים לזרמי חינוך שונים. הסקר נערך על ידי מועצת התלמידים והנוער העירונית, בשיתוף מרכז מאי, המרכז העירוני למנהיגות אקטיביזם ויזמות נוער.
1 צפייה בגלריה
באילו קשיים נתקלים התלמידים?
באילו קשיים נתקלים התלמידים?
באילו קשיים נתקלים התלמידים?
(אילוסטרציה: shutterstock)
במענה על השאלה 'באילו קשיים נתקלת במהלך הלמידה מרחוק' ציינו 35% מבני הנוער את הקושי להתרכז בלמידה מרחוק. 30% דיווחו על בעיות בקליטת ותשתית האינטרנט. 30% נוספים דיווחו על עומס של שעות למידה במחשב. 20% מהתלמידים ציינו כי מוטל עליהם כיום עומס של מטלות לימודיות, כאשר גם הן נדרשות פעמים רבות להיעשות דרך המחשב – מה שמגביר עוד יותר את השעות הרבות מדי יום מול המחשב.
עוד בחדשות:
10% מהתלמידים והתלמידות ציינו את הקושי החברתי שהם חווים השנה כקושי אותו הם חווים. כ-10% נוספים דיווחו על מחסור במחשבים כבעיה שמשפיעה עליהם. את התוצאות מועצת התלמידים הציגה אתמול בישיבה מרובת משתתפים ממנח"י, המחלקה לנוער שבאגף חברה ולמינהל חברה ונוער. בפגישה ציינו נציגי מועצת התלמידים קשיים לימודיים: ישיבה ארוכה מול מחשב, קושי להתמצא בין חומרי הלימוד ופלטפורמות הלימוד השונות, עומס, פיגור בחומר, וחוסר מוטיבציה.
עוד צוינו הקשיים הטכניים אותם התלמידים מזהים: מחסור בשימוש בלוח על ידי המורה, הפרעות בשיעורים, השתקה קולקטיבית, ומחסור בתנאי למידה בבית. התלמידים ציינו גם את הקשיים הרגשיים עמם הם מתמודדים: הקושי ליצור חברויות חדשות, הפגיעה בבריאות הפיזית והמנטלית, התפתחות של מצבים נפשיים קשים וקיצוניים ותחושות התסכול וחוסר המוטיבציה.
התלמידים הציעו לרכוש לוחות גרפיים למורי המקצועות המדעיים בשביל לדייק בשרטוטים וחישובים, להגביל את שיעורי הבית והמטלות בשביל למנוע עומס, לקיים שיחות אישיות עם תלמידים בשביל לשמור על מוטיבציה, ולקיים פעילויות וסדנאות דרך הזום בשביל לשמור על הגיבוש החברתי.
חברת מועצת התלמידים והנוער העירונית, שקד ברקת: "הפגישה עם מנח"י הייתה ממש טובה, הייתה תחושת שותפות ברורה בניסיון למצוא את הפתרונות הכי טובים שיעזרו לנוער הירושלמי בלמידה מרחוק. הגענו למסקנה שגם המורים וגם התלמידים חווים קשיים שונים בזמן הזה ולכן צריך לנסות להגיע לפיתרון שיסייע ויתמוך בכל המערכת, מורים ותלמידים כאחד. כולנו נמצאים באותה 'סירת קורונה'. אנחנו כמועצה ומנח"י כגוף ננסה לעשות כל מה שאנחנו יכולים כדי להקל על הלמידה מרחוק ולאפשר ללמידה להיות יעילה יותר. כמו כן, מהפגישה עלתה החשיבות של הנושא החברתי והרגשי בתקופה הזאת, שגם לגביו נשתדל לעשות מה שניתן על מנת להקל על התלמידים".
לעדכונים נוספים - חדשות ירושלים