חבר המועצה יעקב הלפרין, המכהן כיועץ לענייני רווחה של ראש העירייה, תועד כשהוא משווה בין התנהגות השוטרים כלפי החרדים לבין התנהגותם של הנאצים בגרמניה אל היהודים. בהקלטה שהגיעה לידי מיינט ו"ידיעות ירושלים" הוא התייחס לאירוע שבו אשה חרדית שסירבה להזדהות רוססה בגז מדמיע בידי השוטרים שעצרו אותה.
1 צפייה בגלריה
הלפרין. בקרוב סגן ראש עיר
הלפרין. בקרוב סגן ראש עיר
הלפרין. בקרוב סגן ראש עיר
(צילום: רפי קוץ)
הלפרין, שהוא נציג חסידות חב"ד בעירייה, אמר: "אז היא לא מזדהה באותו רגע. היא לא נראית פושעת, היא לא נראית מחבלת, היא נראית בחורה רגילה שיש לה טראומה מזה שהיא בטח שמעה בבית על המשטרה וצרחות נאצים והתנהגות של נאצים, כפי שמכנים לפעמים במקומות מסוימים. לא שאני מצדיק את זה, אבל זה מה שקורה בפועל, צריכים לחיות את המציאות, ולכן היא לא רצתה להזדהות או פחדה". בהמשך ההקלטה הוא נשמע הלפרין אומר דברים חריפים עוד יותר.
עוד בחדשות:
"אבל זאת התנהגות של אנשים בלתי ראויים לחלוטין. ראינו מראות כאלה קשים בסרטים של מאיפה שאמא שלי ז"ל הגיעה בגרמניה. היא סיפרה לנו על ליל הבדולח, היא סיפרה לנו את הסיפורים איך שככה תפסו וחטפו, והכניסו בכוח לרכב. על מה? ועל זה אתה אומר שזה משהו שמובן שעשו את זה? (מתכוון למעצר של האישה החרדית; א"ל). בושה וחרפה למדינת ישראל שזאת השנאה שיש להם, וההתנהגות הבוטה כלפי האזרחים", הוא סיכם בהקלטה.
הלפרין: "כבן לניצולי ליל הבדולח, המראות שהגיעו מהתנהגות השוטרים כלפי אותה אשה בהחלט הזכירו לי את המראות מאותו לילה. אני עומד מאחורי הדברים, ורוצה לציין כי מראות אלו עוררו בי רגשות קשים. מדובר לדעתי בהתנהגות לא ראויה של השוטרים".
יודגש כי מעבר לתפקידו הבכיר בעירייה, ביוני 2021 אמור הלפרין להתמנות לסגנו של ליאון, במקומו של יוסי דייטש, במסגרת הסכם רוטציה.
לעדכונים נוספים - חדשות ירושלים