לפני כמה שבועות נכנסה לקליניקה נורית, ירושלמית ותיקה ומלאת זכויות. היא התיישבה במבוכה על הכיסא, שתתה כוס מים ואמרה, “אנחנו כבר לא שומעים טוב את הנכדים”. זו כמובן לא הפעם הראשונה ששרה מאיר שומעת את המילים האלה, והיא הנהנה באמפתיה ושאלה בקול “מי זה אנחנו?”. “אני ומשה,” אמרה נורית.
4 צפייה בגלריה
המרכז לשיקום השמיעה רותי לוינסון ירושלים
המרכז לשיקום השמיעה רותי לוינסון ירושלים
המרכז לשיקום השמיעה רותי לוינסון ירושלים
(צילום: באדיבות המרכז לשיקום השמיעה רותי לוינסון ירושלים)
“ואיפה הוא?” שאלה שרה.
“הוא אומר שהוא שומע טוב,” אמרה נורית, “אבל אני רואה איך הוא מצמיד את האוזן לרדיו. אני חושבת שהוא פשוט מתבייש”.
הדרדרות בשמיעה היא דבר נפוץ אצל בני הדור השלישי, בגלל שהתהליך הדרגתי, לפעמים מופיעה הכחשה, שצריך להתגבר עליה. אחרי ההשלמה צריך להתמודד עם קשיים נוספים – עם החשש מהמכשיר, שזכור לנו כגדול ומושך תשומת לב, עם הפחד מתלות במכשירים, וגם עם ההכרה בכך שפשוט גדלנו, והגוף הוא כבר לא מה שהיה.
יש לא מעט אנשים בריאים, חזקים ונמרצים שעברו את גיל שישים, שקצת מתביישים שהם צריכים מכשיר שמיעה, ומתקשים לעשות את הצעד הראשון.
מה הם מרגישים במצב הזה?
  • בושה, מבוכה והשפלה, תחושה של הזדקנות מהירה ואובדן ערך.
  • קושי להתמקד בחשיבה, תהליך שיכוללהוביל לשעמום והסחת דעת בהתנהלות השוטפת.
  • חשש לאבד בעקבות המצב מערכות יחסים משמעותיות, עבודה וכן כשירות כללית.
  • כל אלה עלולים לייצר מצב קבוע של דיכאון בעקבות אובדן של יכולות תקשורת, למשל ניהול שיחה עם הנכדים בטלפון.

“זו השליחות שלי”

“כשהבנתי כמה קשה לעשות את הצעד הראשון, אמרתי לעצמי שחייבים לפתור את זה.” אומרת שרה מאיר, הבעלים של המותג הירושלמי המוכר ‘רותי לוינסון’ וקלינאית תקשורת זה שמונה עשרה שנה. היא יושבת בקליניקה הירושלמית שלה. חייכנית, נעימה ומקצוענית, וברור למה זה נחשב מוסד ירושלמי עתיר זכויות.
4 צפייה בגלריה
שרה מאיר
שרה מאיר
שרה מאיר
(צילום: באדיבות המרכז לשיקום השמיעה רותי לוינסון ירושלים)
“יש המוני אנשים שמגיע להם לשמוע טוב יותר,” היא ממשיכה, “לשוחח יותר בקלות עם הנכדים והמשפחה שלהם, ואפילו רק לראות טלוויזיה ולשמוע מוזיקה. זו שליחות גדולה בעיני, והחלטתי לקחת אותה על עצמי. זו השליחות שלי”.
תחת ‘רותי לוינסון’ פועלים מכוני בוטיק מנוסים ומקצועיים (הותיק שבהם נפתח בירושלים בשנת 1996). במקביל למכונים פועל שירות ביקורי בית שמביא את הציוד הטכני ואת הקלינאיות המנוסות עד לבית שלכם, לדיור המוגן ואפילו, בעת הצורך, למחלקה בבית החולים. צוות הקלינאיות של ‘רותי לוינסון ירושלים’ יודעות למצוא פתרונות לכל המצבים – גם לבעיות פיזיות וקוגנטיביות שיכולות היו להקשות על תהליך ההתאמה, והן מלוות את הפונה בכל התהליך, עד שהוא מרגיש בנוח עם המכשיר ושומע באמצעותו היטב.
4 צפייה בגלריה
המרכז לשיקום השמיעה רותי לוינסון ירושלים
המרכז לשיקום השמיעה רותי לוינסון ירושלים
המרכז לשיקום השמיעה רותי לוינסון ירושלים
(צילום: באדיבות המרכז לשיקום השמיעה רותי לוינסון ירושלים)
“אני חוזר עכשיו מביקור בית באשקלון,” מספר לנו אורי, בעלה של שרה, שמסייע לה בעבודה. “התאמנו מכשיר לאישה בת תשעים שהייתה צריכה מכשיר חדש. שוב ושוב אני מבין שאין תחליף לקשר האישי. להגיע עד למי שפונה אלינו, להבין מה הוא צריך ולעשות כל מה שאפשר כדי לעזור לו”.

לראות את האדם שמולנו

“יש כיום הרבה מכונים מקצועיים,” אומרת שרה בכנות, “אבל אנחנו מאמינים שלפני הכל צריך לראות את האדם שמולנו. לא רק בגלל האנושיות ודרך הארץ, אלא גם מתוך הבנה שהמענה הטוב ביותר יכול להינתן רק מתוך היכרות טובה שתתאים לכל אדם את מכשיר השמיעה המדויק”.
4 צפייה בגלריה
המרכז לשיקום השמיעה רותי לוינסון ירושלים
המרכז לשיקום השמיעה רותי לוינסון ירושלים
המרכז לשיקום השמיעה רותי לוינסון ירושלים
(צילום: באדיבות המרכז לשיקום השמיעה רותי לוינסון ירושלים)
בהתאמה, הקשר עם הלקוחות לא מסתיים אחרי מפגש אחד. ב’רותי לווינסון ירושלים’ ממשיכים ללוות את הלקוח עד שהוא שבע רצון. לפעמים, מספרת שרה, הסתגלות למכשיר שמיעה יכולה להיות תהליך לא פשוט, והתאמה לא מוצלחת תבוא לידי ביטוי בכאבי ראש, צפצופים ובעצבנות. “זה מתסכל מאוד, אני מבינה את זה,” היא אומרת, “לכן אנחנו בונים קשר עם הלקוח. אם הוא לא מסתגל למכשיר, הוא יכול להחזיר אחרי תקופת ניסיון. אבל זה כמעט לא קורה, אנחנו מגיעים להתאמה טובה גם במקרים מאתגרים. אכפת לנו מהשמיעה שלו ומאיכות החיים שלו. גם אם הוא קנה את מכשיר השמיעה במקום אחר, אנחנו נלווה אותו עד שהשמיעה שלו תשתפר. כשלקוחה מכירה לי תודה, כשלקוח מספר לי שהוא מצליח לשמוע – זה שווה לי הכל".
אם השמיעה שלכם פחות טובה מבעבר, או שההורים שלכם לא שומעים כמו פעם, ואפילו אם יש לכם כבר מכשיר שמיעה שלא מספק אתכם – צרו איתנו קשר. נשמח ללוות אתכם בהתאמה, בהסתגלות ובחזרה לשמיעה טובה. אצלנו במכון או אצלכם בסלון, איך שיהיה לכם יותר נוח.
לייעוץ, הכוונה או תיאום ביקור בית, התקשרו אלינו למכון: 02-6235517
או שלחו הודעת ווצאפ לטל’ 052-420-6513.