האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית של ההסתדרות הרפואית, מסכם את השנה החולפת בתחום ההזרקות, הטיפולים והניתוחים בישראל שנערכו ברובם לצד מגיפת הקורונה.
2 צפייה בגלריה
ניתוחים פלסטיים והזרקות בישראל
ניתוחים פלסטיים והזרקות בישראל
ניתוחים פלסטיים והזרקות בישראל
(צילום באדיבות האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית של ההסתדרות הרפואית)
הסיכום, שכולל נתונים חדשים, מתפרסם לראשונה לרגל קונגרס תל אביב 2022 - הכנס הגדול ביותר בארץ בתחומי הכירורגיה הפלסטית והרפואה האסתטית. הקונגרס ייערך היום ומחר, 7 ו-8 ביוני, במלון הילטון תל אביב, בהשתתפות מרצים מובילים מאירופה, מאיחוד האמירויות ומישראל.
מנתוני האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית של הסתדרות הרפואית, עולה כי בשנה החולפת בוצעו בישראל כ-630,000 הזרקות והליכי אסתטיקה רפואית וכ-82,000 ישראלים עברו ניתוח פלסטי במערכת הבריאות הציבורית והפרטית בארץ.
קראו גם:
עוד עולה מנתוני האיגוד, כי שלושת הניתוחים הפלסטיים הפופולאריים ביותר בישראל בשנה האחרונה היו הגדלת חזה, שאיבת שומן וניתוח פלסטי באף.
2 צפייה בגלריה
630,000 הזרקות והליכי אסתטיקה רפואית
630,000 הזרקות והליכי אסתטיקה רפואית
630,000 הזרקות והליכי אסתטיקה רפואית
(צילום: shutterstock)
מן הנתונים עולה כי בשנה החולפת טופלו כ-75 ישראלים על ידי רופאי האיגוד לכירורגיה פלסטית בחדרי המיון של בתי החולים הציבוריים ובמרפאות הפלסטיקה בקהילה בעקבות סיבוכים של ניתוחים והליכים שנערכו מחוץ לגבולות מדינת ישראל.
לרוב מדובר בזיהומים קשים ולעיתים סכנת מוות ממשית או צלקות קשות לכל החיים.
לדברי ד"ר מאיר כהן, יו"ר האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית בהסתדרות הרפואית, "אנחנו מאוד מודאגים מהסיבוכים. בעיקר כאלו שנוצרו אצל מטופלים שבחרו לבצע את הניתוח מחוץ לגבולות מערכת הבריאות הישראלית. אנחנו רוצים שהציבור ישקול בכובד ראש את ההחלטה לפני שהוא רץ או טס לניתוח.
"חשוב להבין, שלא כל בעיה של דימוי גוף, ניתנת לפתרון בעזרת ניתוח פלסטי. יש לזכור שבכל ניתוח יש גם סיכונים ותקופת החלמה חיונית שצריכה להתקיים בפיקוח של פלסטיקאי מומחה. לכן ביצוע ניתוח פלסטי מורכב בהרדמה כללית בחו"ל זה סיכון קטלני ממש כמו רולטה רוסית".
אז מה שיפצו ושדרגו הישראלים בשנת 2021?
ניתוחים פלסטיים
במהלך שנת 2021 נערכו בישראל כ-9,000 ניתוחי הגדלת חזה, כ–7,000 הליכי שאיבת שומן וכ–6,000 גברים ונשים עברו ניתוח פלסטי באף.
עוד בוצעו כ-5,900 ניתוחי הרמת עפעפיים במערכת הבריאות הפרטית והציבורית, נערכו 3,800 ניתוחי הרמת חזה לנשים, 4,200 ישראלים עברו ניתוח מתיחת בטן האופייני לנשים אחרי לידה או לגברים ונשים לאחר ירידה דרמטית במשקל.
2,700 נשים וגברים עברו השנה מתיחת פנים בהרדמה מלאה או מקומית, כ–2,000 נשים עברו הקטנת חזה באופן פרטי או דרך קופת החולים במימון סל הבריאות וכ-800 ישראלים, רובם בני נוער וצעירים, עברו ניתוחי הצמדת אוזניים. בנוסף, נערכו כ–750 ניתוחי גניקומסטיה (חזה נשי אצל גברים).
סך כל סוגי הניתוחים הפלסטיים שנערכו בישראל על ידי מומחי האיגוד (כולל אלו שלא הוזכרו פה) מוערך בכ-82,000.
הזרקות והליכי אסתטיקה רפואית
מסיכום האיגוד עולה כי במהלך שנת 2021 בוצעו בישראל כ–290,000 טיפולי הזרקות בוטולינום טוקסין בקרב גברים ונשים לצורך הפחתה ועידון של הקמטים בפנים.
בוצעו כ-110,000 טיפולי הזרקות של מילוי חומצה היאלורונית מסוגים שונים למילוי קמטים והוספת נפחים לנשים ולגברים בפנים.
נערכו כ-230,000 טיפולים שונים של אסתטיקה רפואית בפנים כמו פילינג רפואי ועוד סוגים שונים המתבצעים לרוב על ידי מנתח פלסטי.
סך הכל בוצעו כ-630,000 אלף הזרקות והליכי אסתטיקה רפואית.
קונגרס תל אביב 2022 כולל חמישה כנסים שונים לאנשי מקצוע וביניהם פלסטיקה, אסתטיקה רפואית, ניהול ושיווק, יבוא וייצור וכן כנס ייחודי המשלב בין עולם הקוסמטיקה והפלסטיקה. בראש הכנסים עומדים בין היתר ד"ר רון עזריה, ד"ר רועי ענבר, ד"ר יוסי פיכמן, ד״ר דב קליין, אבי ונציה, בני שפירא ונאוה עינבר.
לצד הכנסים מתקיימת גם תערוכה מקצועית גדולה אשר כוללת מכשור חדשני ומוצרי הזרקה פורצי דרך. בנוסף, לצד קונגרס תל אביב, ייערך כנס של עמותת הרופאים העצמאיים (ארצ"י) עם פרופ' רפי קרסו, הממונה על התקציבים באוצר, פרופ' שוקי שמר, פרופ' איתמר גרוטו ופרופ' חגי לוין.
האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית של ההסתדרות הרפואית, הוקם במטרה להוות מסגרת ארגונית מקצועית לכ-300 הרופאים המומחים והמתמחים העוסקים בכירורגיה פלסטית ואסתטית בישראל ברפואה הציבורית והפרטית ולפעול לקידום ופיתוח המקצוע בתחום הטיפול, ההוראה והמחקר.
רופאי האיגוד מטפלים בשחזור מומים מולדים, שחזורי שד, עור ורקמות, ניתוחי פציעות מורכבות, נפגעי כוויות, ריפוי פצעים, ניתוחי מיקרוכירורגיה נוירו-וסקולרית, כירורגיה פלסטית ורפואה אסתטית.