פרופ' דרור מבורך, מבכירי בית החולים הדסה, הודיע בסוף השבוע שעבר על סיום תפקידו כמנהל פנימית ב', זאת בעזרת 'ציוץ' בטוויטר. ההחלטה התקבלה בהפתעה, כאשר ברקע הזעזועים שעובר המרכז הרפואי בשנה האחרונה, ובכלל זה עזיבה של מספר בכירים.
1 צפייה בגלריה
פרופ' מבורך. "היו שנתיים וחצי די תובעניות"
פרופ' מבורך. "היו שנתיים וחצי די תובעניות"
פרופ' מבורך. "היו שנתיים וחצי די תובעניות"
(צילום: אלכס קולומויסקי)

בראיון ל-mynet ו"ידיעות ירושלים" הוא מבהיר כי הפרישה היא לגמרי מרצון ושהוא עוזב את התפקיד, אבל לא את המקצוע. "אחרי שנתיים וחצי במחלקת הקורונה שנסגרה, ו-13 שנה ב'פנימית', אני רוצה להקדיש זמן גם לדברים אחרים", אמר, "הצטברו מספר עניינים שבהם אני רוצה לטפל ויתפנה לי יותר זמן לדברים שאני יכול להעמיק בהם".

ניסוי מהפכני

בעקבות התפרצות הקורונה, פרופ' מבורך הפך לאחד המומחים שצוטטו הכי הרבה בתקשורת הישראלית. הסיבה לכך היא נכונותו לדווח על מצב המגיפה ועל הדרכים הנכונות להתגונן מולה, גם כאשר חלק מהכתבים ובכירי משרד הבריאות השמיעו דעה אחרת.
מדי יום הוא 'צייץ' בטוויטר את 'מדד הדסה' ואת הניתוח שלו למצב, דבר שאפשר לדעת עד כמה גלי המחלה, מתחזקים או נסוגים. זו כנראה הסיבה שגם ההודעה על סיום תפקידו, פורסמה בחשבון הטוויטר שלו, ולא דווחה לכתבי הבריאות, שבכל מקרה עוקבים אחריו באדיקות.
"היו שנתיים וחצי של קורונה די תובעניות", הוא אמר השבוע, "ואני חושב שזה טוב שהמחלקה סגורה כדי לאפשר קצת לדברים אחרים לקבל מקום.
"אני רוצה לעסוק בדברים שאני חושב שאני יכול לתרום בהם הרבה. יש לי מחקר גדול שאני עושה במחלת הקורונה ובדלקת שריר הלב שגיליתי בעקבות הטיפולים במחלקת הקורונה. בנוסף אשמש במשרה מלאה כמנהל מחלקת הראומטולוגיה והאימונולוגיה בהדסה, כך שבמקביל אמשיך לטפל בחולים המורכבים עם מחלות דלקתיות ואוטואימוניות ואני רוצה גם לפתח את התחום הזה".
כזכור, על בסיס מחקריו של פרופ' מבורך, בוצע בעיצומה של המגיפה, ניסוי קליני בתרופה חדשנית בשם 'אלוסטרה'. "זו תרופה שאני יצרתי אז יש לי בהחלט עניין לפתח אותה. עכשיו מצאנו לה גם שימוש בסרטן - זה מאוד מעניין כיוון שזה בעיקר יכול לעזור לסרטן גרורתי בבטן ויש הרבה אנשים שאין להם פתרון טוב לזה. טיפלנו באנשים בקורונה וראינו שזה מאוד משפר את המצב הדלקתי. בעשור האחרון התברר שסרטן מאוד מושפע ממצב דלקתי. עשינו ניסויים בעכברים וראינו תוצאות מאוד יפות, לכן עברנו לניסוי בבני אדם.
"לפני כשבוע ועדת הלסינקי הארצית אישרה טיפול ראשון בסרטן בבני אדם. בעוד שבועיים אנחנו מתחילים את הניסוי הקליני בחולים, כאשר הניסוי הראשון יהיה בשיבא והשני מתוכנן בהדסה. אני מתכוון בהחלט להמשיך לפתח את התרופה, וחושב שיש לה הרבה שימושים".