הורים נחשפו למודעות שמזהירות מפני חיסונים והחליטו לוותר עליה. התוצאה: דלקת מסכנת חיים בקרום המוח בבנם הפעוט.
בני הזוג ממרכז הארץ והורים לשלושה ילדים תמיד הקפידו לחסן את ילדיהם בטיפת החלב ומעולם לא תהו לגבי רמת אמינותם. פרסומים ועלונים שהופצו בשכונתם קראו לחדול מביצוע חיסונים והזהירו מפני נזקים שהם עלולים לגרום.
1 צפייה בגלריה
הפעוט חלה בדלקת חריפה בקרום המוח
הפעוט חלה בדלקת חריפה בקרום המוח
הפעוט חלה בדלקת חריפה בקרום המוח
(אילוסטרציה: shutterstock)
בשל התפוצה הרחבה שלהם ההורים החליטו שאת בנם הרביעי, פעוט בן 10 חודשים לא יחסנו, למרות שרב הקהילה שלהם אישר להם לבצע את החיסון.
"בסוף השבוע האחרון, בננו ש' התעורר עם חום גבוה משככי הכאבים לא הועילו. כעבור יממה ש' נעשה חיוור ולא הגיב אלינו כלל. הגענו לרופא שהפנה אותנו למיון ילדים שם הצוות אבחן דלקת קרום המוח מסכנת חיים", סיפרו ההורים.
"ש' הגיע לשערי צדק במצב של דלקת חריפה בקרום המוח שעלולה הייתה להוביל לנזקים קוגניטיביים משמעותיים ואף למוות", הסביר ד"ר אמיר זילכה, רופא בכיר ביחידה לטיפול נמרץ ילדים בשערי צדק.
"דלקת קרום המוח חיידקית היא מחלה קשה ומסוכנת שיכולה להיגרם על ידי מספר חיידקים שונים. בעבר אחד הגורמים השכיחים היה חיידק בשם המופילוס אינפלואנזה b, אך תודות לחיסוני השגרה, כמעט ואין מקרי מחלה מחיידק זה. החיסונים ניתנים בארבע מנות בין גיל חודשיים לשנה ומונעים ביעילות רבה את המחלה".
"לא הבנו את ההשלכות החמורות שההימנעות מביצוע החיסון עלולה לגרום. ש' ייאלץ להישאר למעקב בבית החולים ואנו מקווים שהוא יחלים מהרה. אנו מודים להשם שזימן לנו את הצוותים שהצילו את חייו של ש' בזמן וקוראים להורים לחסן את ילדיהם", סיכמו ההורים.