כשר, אבל רחוק מלהריח טוב: בזמן שבתי החולים נאבקים על כל מטופל במחלקות שהן לא קורונה, הפך המרכז הרפואי הדסה את סגן ראש עיריית מודיעין עילית נחום גיטלר, שמכהן כמנהל סניף 'טרם' המקומי - לנציג השיווק שלו בעיר החרדית. המטרה: להביא כמה שיותר חולים להדסה. גיטלר: "אני מפריד בין התפקידים". המרכז הרפואי הירושלמי: "ישנו סעיף ניגוד עניינים".
2 צפייה בגלריה
גיטלר
גיטלר
גיטלר
(צילום: ערוץ הכנסת)

בתי החולים נאבקים על כל מטופל

כידוע, בעוד מחלקות המיון והקורונה נמצאות בתפוסה מלאה, דווקא מחלקות אחרות רושמות ירידה בשיעורי התפוסה עקב החשש של אזרחים רבים להגיע בתקופה זו לבתי החולים. על כן בתי החולים נאבקים על כל מטופל ומנסים למלא את המחלקות השונות.
כעת נראה כי המרכז הרפואי הדסה הלך צעד אחד רחוק יותר: בשבועות האחרונים גייסו בהדסה את גיטלר ('דגל התורה') לנציג השיווק שלהם בעיר. חשוב לציין כי, כאמור, נוסף על היותו סגן ראש עירייה גיטלר מכהן כמנהל הסניף המקומי של מרפאת 'טרם - רפואה דחופה'.
2 צפייה בגלריה
מיון הדסה
מיון הדסה
מיון הדסה
(צילום: פרטי)
'טרם' היא רשת שמטפלת ב־800 אלף איש בשנה ומשרתת את כל מבוטחי קופות החולים. במרפאות השונות קיים ציוד רפואי מתקדם, אך במקרים רבים נאלצים המטופלים להתפנות לבתי החולים. ל'טרם' אין הסכם עם מרכז רפואי ספציפי והמרפאה במודיעין עילית עובדת עם כלל בתי החולים באזור.
אלא שמינויו של מנהל המרפאה, שאמורה להיות נייטרלית בכל הקשור לבתי חולים, לנציג השיווק של הדסה מעלה שאלות ועלול להציג את המרפאה באור בעייתי מול בתי החולים האחרים.

גיטלר: "הרופאים כפופים להנהלה"

גיטלר מסר בתגובה: "אינני מערב בין תפקידי כמנהל מרפאת 'טרם' ובין תפקידי כנציג השיווק של הדסה, וממילא אין לי אפשרות להנפיק הפניות לבית חולים ספציפי. כאשר אדם מקבל הפניה מ'טרם' הוא יכול לפנות לכל בית חולים שהוא חפץ בו. הרופאים שעובדים בסניף 'טרם' אינם כפופים אלי אלא להנהלה הראשית".
מבית החולים נמסר: "להדסה יש הסכם לקבלת שירותי שיווק עם חברת 'נ.ג. ניהול, שיווק, פרסום ויח"צ בע"מ', אשר נציגה הוא מר גיטלר. הדסה מקבלת מהחברה שירותי שיווק באופן מוסדר ותקין. בהסכם עם החברה יש כמובן סעיף ניגוד עניינים, והחברה מחויבת שפעילותה עימנו - ובכלל זה פעילותו של גיטלר עם הדסה, לא תהיה נגועה בכל סוג של ניגוד עניינים. תלונתו של הכתב תיבדק בסוגיות שאותן העלה".
מ'טרם' נמסרה התגובה הבאה: "רופאי 'טרם' נותנים לחולים הפניה למיון, שאינה מתייחסת לבית חולים כזה או אחר. החולה שההפנייה למיון בידיו, הוא המחליט לאיזה בית חולים יפנה. כאשר יש צורך בהזמנת אמבולנס או ניידת טיפול נמרץ לאחד ממוקדי 'טרם' בכל רחבי הארץ, מד"א הוא שמחליט, על פי שיקולים קליניים ואחרים, לאיזה בית חולים יפונה החולה.
"רוב רובם של הצוותים ב'טרם' עובדים במגוון תפקידים, גם בכל קופות החולים, בתי החולים והמוסדות הרפואיים, ועם כולם מנהלת 'טרם' שיתופי פעולה מקצועיים ללא משוא פנים".
לכל העדכונים - חדשות ירושלים