בשביל רובנו, "כושר" ו"חופשה" לא בדיוק הולכים ביחד. חופש הוא בדרך כלל מנוחה מוחלטת, יציאה מהשגרה והטענה מחדש. האם מאמץ גופני לא אמור לסתור את הרעיון?
3 צפייה בגלריה
כושר בנופש
כושר בנופש
כושר בנופש
(צילום: shutterstock)
אבל אפשר להתייחס לזה אחרת: יצאתם לחופשה כדי להתנתק מהלחץ, להתחבר לעצמכם, לחזור שמחים יותר ועם כוחות מחודשים. זה בדיוק מה שאימון טוב עוזר להשיג!
קראו גם:
אז אם השתכנעתם ואתם רוצים בכל זאת לשמור על שגרת האימונים במהלך החופשה, דעו שאפשר בהחלט לשלב בין השניים!
קבלו 10 טיפים שיעזרו לכם לעשות את זה במקסימום יעילות ובמינימום הפרעות לחופש:
תתחילו מוקדם בבוקר
נכון, אף אחד לא אוהב לקום מוקדם בבוקר במהלך החופשה, אבל למה שלא תסתכלו על חצי הכוס המלאה? קימה מוקדמת מאפשרת להספיק יותר במהלך היום ולנצל את הזמן ואת כל הטוב הזה עד תום.
כדאי לבצע את האימון לפני ארוחת הבוקר ולפני שכל האתרים התיירותיים נפתחים. אל דאגה, תהיה לכם הזדמנות לשנ"צ – הרי אתם בחופש, לא?
אתם הכי יפים כשנוח לכם
אימון כושר לא צריך להיות בהכרח בשעה מוגדרת ביום או להתבצע במקום מסוים, כל הליכה ופעילות נחשבת. אל תשכחו להצטייד בנעליים נוחות, כאלו שיאפשרו לצאת לטייל באזור, להגיע לכל האתרים השווים וגם יאפשרו לכם ללכת ברגל זמן ממושך יותר מבלי להתעייף או לחוות כאבים. וכמובן שזאת, בעצם, עוד דרך לעשות כושר.
3 צפייה בגלריה
צאו להליכה או לריצה באיזור, תכירו רגלת את הסביבה
צאו להליכה או לריצה באיזור, תכירו רגלת את הסביבה
צאו להליכה או לריצה באיזור, תכירו רגלת את הסביבה
(צילום: shutterstock)
נעים מאוד, תכירו את הסביבה
פעמים רבות אנחנו מגיעים לחופשה במקום לא מוכר, בחו"ל או בארץ. מה שכדאי לעשות קודם כל זה להכיר את האזור - ולצאת לריצה או להליכה בסביבה.
אולי תראו בדרך מקום מיוחד, חוף יפה, פארק מעניין, מבנה ארכיאולוגי או סתם חנות מדליקה, מה שאומר שתחזרו עם המון תובנות ורעיונות לאן שווה ללכת מיד אחרי המקלחת.
כבר שילמתם, אז תשתמשו
כבר שילמתם – אז למה לא לנצל את מתקני המלון עד הסוף? ברוב המלונות קיימים חדר כושר ובריכה, או לפחות אחד מהשניים. בחלק מהמלונות תוכלו גם ליהנות משיעורי יוגה ומתיחות, ומאימון רטוב בבריכה. היתרון הפעם טמון בנוחות ובמהירות שבין להזיע על המכשירים לבין לקפוץ למקלחת בחדר (ולמשכימי קום – לתפוס את ארוחת הבוקר מיד אחרי אימון חזק).
תעשו אימון על הדרך
אימונים עקיפים הם אלה שמיושמים באופן אגבי, כלומר, לא אימון ייעודי אלא "על הדרך".
למשל, נסו להגיע אל היעדים האטרקטיביים בטיול, ברגל. מעליות? מה פתאום. במקום לעלות במעלית לחדר בבית המלון או לתצפית ייחודית, נסו את המדרגות. ככה תיהנו מהנוף שבדרך ולא רק מהפסגה!
תישארו צמודים למד הצעדים
מה שלא נספר – לא נזכר! קחו אתכם מד צעדים או שעון או טלפון נייד שיאפשר לכם לעקוב אחר כמות הצעדים שעשיתם מדי יום. אחרי יום אחד של הליכה הציבו לעצמכם יעד שביום הבא תעברו את מספר הצעדים, או הציבו לעצמכם מטרה כללית למספר צעדים כולל במשך כל הטיול.
3 צפייה בגלריה
כבר שילמתם – אז למה לא לנצל את מתקני המלון עד הסוף?
כבר שילמתם – אז למה לא לנצל את מתקני המלון עד הסוף?
כבר שילמתם – אז למה לא לנצל את מתקני המלון עד הסוף?
(צילום: shutterstock)
אל תשתוללו עם האוכל
לשמור על הכושר ולהשתדל לבצע פעילות גופנית זה בהחלט חשוב, אבל לא פחות חשוב לדאוג לתפריט מאוזן ולאכילת כל אבות המזון, וזאת על מנת שתוכלו לשמור על תזונה נכונה ובריאה.
כדאי להצטייד במהלך היום בחטיפים בריאים כדי לא להגיע לארוחות מורעבים. אפשרו לעצמכם גם לשחרר ולהתפנק מדי פעם. אוכל טוב הוא חלק בלתי נפרד מחופשה טובה ומהנה, אז תפרגנו לעצמכם.
שתו הרבה מים
שתיית מים עוזרת לשמור על משקל, תורמת לחילוף חומרים ומעודדת פינוי פסולת מהגוף. אם הבריאות חשובה לכם - המעיטו במשקאות מתוקים ושתו הרבה מים. השינוי הקטן הזה יכול לעשות הבדל ענק בכמות הסוכר שתכניסו לגוף במהלך הטיול.
תתלבשו בהתאם
ארזתם לבד? אל תשכחו להצטייד בפריטים בסיסיים שיאפשרו לכם לעשות כושר: בגדי ספורט נוחים, עזרים ייחודיים לאימון כמו גומיות אימון, משקולות קטנות ואפילו רצועות TRX. אפשר גם לקחת חבל קפיצה שהוא אביזר קל, קטן, קומפקטי ויעיל ביותר.
במידה ואתם בצימר או בבית הארחה בו לא קיימים מכשירי כושר, הביאו אתכם. מה אכפת לכם, האוטו סוחב.
אל תפסיקו לזוז
בכל טיול, גם הקל שבקלים, יוצא לנו ללכת, לזוז, להסתובב. בטיולים ארוכים יוצא שאנחנו הולכים המון, עולים במדרגות ובשיפועים, נכנסים ויוצאים מאתרים (וחנויות) וזה בפועל האימון הכי טוב. כמובן שמומלץ לשלב רכיבה על אופניים, שיט, דאיה, סנפלינג וכל רעיון דינמי אחר שהאיזור מציע.
ובשורה התחתונה, פשוט תכניסו את העניין לתודעה - ובקטע טוב. לא משנה איזה סטייל של חופשה מועדף עליכם, העיקר שתמצאו את הדרך היצירתית לשמור גם על הכושר.
חופשה נעימה!
דור אבירן, מאמן כושר וריצה, מומחה מאנרג'ים ספורט