1 צפייה בגלריה
שערי צדק. צילום: יואב דודקביץ'
שערי צדק. צילום: יואב דודקביץ'
שערי צדק. צילום: יואב דודקביץ'
(שערי צדק. צילום: יואב דודקביץ')
האם נעשה מחדל בריאותי בבית החולים שערי צדק ובקופת החולים 'מאוחדת' שהביא למותה של בת 46? כך לפחות נטען בתביעה לרשלנות רפואית שהוגשו לאחרונה לבית המשפט המחוזי בעיר.
על פי התביעה, לאחר תלונות ממושכות אובחנה המנוחה במרץ 2019 כמי שסובלת מירידה חדה בתפקוד השמאלי של הלב, עד כדי כך שבמחלקת הקרדיולוגיה ב'שערי צדק' אף שקלו להתקין לה קוצב לב.
עם זאת, כך נכתב בתביעה, האישה שוחררה לביתה ללא טיפול במדללי דם, ללא המלצה על ייעוץ גנטי וגם כשהופיעו סימנים מדאיגים נוספים כגון תלונות חוזרות ונשנות על דפיקות לב מואצות ואירוע של נפילה בעקבותיהן, לא הותקן אצלה קוצב לב. עם זאת מצוין בתביעה כי הייתה המלצה לשקול זאת במהלך אישפוזה. במהלך כל הזמן הזה גם לא הוצע לה ולא הותקן אצלה מכשיר ניטור שהיה יכול לגלות הפרעה לבבית, בה ניתן היה לטפל לו הייתה מתגלית ובכך להציל את חייה.
התביעה ממשיכה ומציינת כי תלונות האישה נמשכו ומיפוי לב הצביע על קושי קל במעבר הדם לרקמות לכן היא נשלחה לבדיקת סיטי לבבי. גם אחרי בדיקה זו לא הומלץ על טיפול כלשהו. למחרת הבדיקה היא נמצאה ללא רוח חיים במיטתה בשל אירוע של הפרעת קצב או אירוע מוחי בשל תסחיפים מהלב. על פי התביעה, סימנים מחשידים ראשונים לאי ספיקת החדר השמאלי של הלב היו צריכים לעמוד בפני רופאיה בקופת החולים כבר שנתיים קודם לכן.
מומחה בכיר בקרדיולוגיה, ד"ר אברהם כץ, מצרף את חוות דעתו לתביעה וטוען כי התנהלות הרופאים המטפלים בקופת חולים וכן במרכז הרפואי שערי צדק חרגו מסטנדרט סביר של זהירות נדרשת וכי הם אלו שהביאו לכך שהוחמץ הסיכוי הגבוה למנוע את פטירת המנוחה.
ממשרד עורכי דין שטובר וטולדנו המתמחים בתביעות רשלנות רפואית ומייצגים את התובעים נמסר: "מדובר במקרה טרגי ביותר. כפי שעולה מכתב התביעה התוצאה המצערת יכלה להימנע בקלות. כעת נותר רק להקהות ולו במעט את כאב המשפחה בפיצויה בגין האובדן הקשה והמיותר".
'שערי צדק': "התביעה טרם התקבלה ובכל מקרה אין בכוונתנו להפר את החיסיון הרפואי המוטל עלינו מכוח חוק. אנו מביעים צער על פטירתה של המטופלת, ונגיב לכתב התביעה כמקובל בבית המשפט".
'מאוחדת': "התביעה אינה מוכרת לנו – לא הומצאה לנו עדיין".