1 צפייה בגלריה
אזור המעבדה בשיבא. בקרוב גם בהדסה | צילום: שאול גולן
אזור המעבדה בשיבא. בקרוב גם בהדסה | צילום: שאול גולן
אזור המעבדה בשיבא. בקרוב גם בהדסה | צילום: שאול גולן
פרשת התפשטות הקורונה: בית החולים הדסה יכשיר בימים הקרובים מעבדה מיוחדת שתוכל לבדוק האם האדם נדבק מהנגיף. עד עכשיו רק בבית החים שיבא פעלה מעבדה שכזו.
עם זאת, גם בשגרה בשני בתי החולים בעיר מצויים חדרי בידוד שבהם עושים שימוש במקרה של חשש להידבקות במחלה מזהמת. כדי למנוע ככל האפשר מקרה שבו חולה שנדבק בקורונה נמצא במגע עם אחד מהחולים האחרים או אנשי הצוות, בית החולים נערך עם צוות ממוגן לקבל אותו בחניית המיון, כפי שהיה בשבוע שעבר, כאשר היה חשד שאדם משכונת גילה נדבק בנגיף.
נוהל קורונה
"חדר בידוד אינו סתם חדר סגור" אומרת פועה קופיט, אחות אפידמיולוגית ביחידה למניעת זיהומים בבית החולים שערי צדק, "זה חדר מיוחד עם לחץ אוויר שלילי – כלומר שהאוויר בו בעצם עובר דרך מערכת סינון מיוחדת והאוויר יוצא אל מחוץ לבית החולים ולא אל המערכת הכללית של שאר המאושפזים והמבקרים".
אל חדר הבידוד החולה נכנס דרך דלת שננעלת עד יציאתו מהחדר. צוות הטיפול נכנס דרך מבואה מיוחדת שמאפשרת פתיחה של חדר הבידוד רק לאחר סגירת דלת הכניסה אליה. "יש לנו מערכת נהלים לגבי איך מתמגנים במקרה ובו חולה מתאשפז בחשש לקורונה – עלינו ללבוש חלוק, משקף מגן וכפפות. במידה והתקבל אימות מהמעבדה על המחלה, החולה עובר לחדר בידוד באחת ממחלקות האשפוז או בטיפול נמרץ, בהתאם למצבו", אומרת נעמה בגריש, האחות האחראית במיון שערי צדק. אל המחלקות השונות החולה יועבר באמצעות אלונקה הנראית כאינקובאטור. "הצוותים בכל המחלקות ערוכים לקבל חולים מהסוג הזה. במקרה הקיצוני בו תוכרז על מגיפה בישראל, חלילה, אנחנו ערוכים לבירור מהיר יותר ובמידה ונזדקק, נפנה מחלקה חיצונית לבית החולים שהכניסה אליה היא מבחוץ ושם נערוך את כל הבירורים".
פרופ' עופר מרין, מנכ"ל 'שערי צדק': "אומר באחריות גדולה שבית החולים ערוך מצוין לדבר הזה. כבר לפני שנה קיימנו תרגיל רוחבישכולו עסק בהתמודדות עם כל מגיפה".
בעיר נבדקו שני מטופלים שנחשד כי נדבקו בנגיף. התשובות היו שליליות.