1 צפייה בגלריה
הזירה בארמון הנציב. "מוות אכזרי ומיותר" | צילום: זק"א
הזירה בארמון הנציב. "מוות אכזרי ומיותר" | צילום: זק"א
הזירה בארמון הנציב. "מוות אכזרי ומיותר" | צילום: זק"א
המקרה הראשון אירע בארמון הנציב. גופתה של אישה כבת 80 נמצאה בביתה במצב של ריקבון מתקדם. כשמתנדבי זק"א פרצו לביתה הם ראו כי גופתה מוטלת בכניסה לבית עם חבלה בראשה. במטבח היו עוגות שאפתה לצלילי הרדיו שנשאר דלוק. "היא כנראה החליקה בכניסה לבית וכך הגופה שלה נשארה במשך חמישה ימים עד שבוע עד שהגיעה למצבה הנוכחי. אספנו ממצאים והעברנו אותם לאבו־כביר", סיפר מתנדב זק"א.
אך באותו יום בדיוק נרשמו שני אירועים נוספים שבהם נמצאו גופות במצב ריקבון. גבר כבן 40 נמצא ללא רוח חיים בביתו בקרית יובל, ולאחר שעה הוזעקו מתנדבי זק"א לאירוע נוסף בשכונת נחלאות, שם מצאו גופה של אישה ערירית כבת 60 בביתה.
"זה מצב מאוד לא נעים לראות אישה מבוגרת שאיבדה צלם אנוש", המשיך המתנדב. "שוב היו אלה שכנים שהתקשרו והתלוננו על ריח לא טוב. היא כנראה נפלה או משהו כזה ואף אחד לא שמע אותה. על פי מה שראיתי בזירה, היא חיה לבדה וזה באמת מצמרר, מוות אכזרי ומיותר.
"אנחנו חייבים לזכור כל הזמן את הקשישים והאנשים שחיים לבד. מחובתנו לעזור להם ולשמור עליהם כמצוות 'אל תשליכני לעת זקנה'. אף אחד לא היה רוצה לראות את עצמו בעוד אי אלו שנים כשהוא קשיש במצב כזה".
המתנדב מציע לשכנים להזעיק את המשטרה בכל מקרה של חשד. "גם אם אנחנו לא בטוחים, עדיף לא לקחת סיכון כי זה יכול להציל חיים. אפשר למנוע את האסונות האלה כי זה מוות מיותר".