2 צפייה בגלריה
מיון הדסה הר הצופים. צילום: עמית שאבי
מיון הדסה הר הצופים. צילום: עמית שאבי
מיון הדסה הר הצופים. צילום: עמית שאבי
בשורות טובות עבור תושבי צפון ירושלים: חדר מיון חדש המצויד בטכנולוגיות החדישות ביותר יוקם בהדסה הר הצופים וייתן מענה למאות אלפים הזקוקים לשירותי רפואה דחופה מדיי שנה. עלותו: כ-100 מיליון שקלים. סגן שר הבריאות הציע כי עלות זו תתחלק בין הדסה, משרד הבריאות ועיריית ירושלים.
את אבן הפינה להקמת המבנה הניחו בשבוע שעבר בטקס סגן שר הבריאות, הרב יעקב ליצמן, מנכ"ל בית החולים הדסה פרופ' זאב רוטשטיין, מנהלת בית החולים הדסה הר הצופים ד"ר תמר אלרם והמשנה לראש העירייה, פלר חסן-נחום.
במהלך האירוע שהתקיים על פסגת ההר, ברחבה הצופה אל נופי ים המלח, השתתפו בכירי מערכת הבריאות, מנהלי בית החולים הדסה וצוות המרכז לרפואה דחופה בהר הצופים.
2 צפייה בגלריה
הנחת אבן פינה, חדר מיון הדסה הר הצופים. צילום: דוברות הדסה
הנחת אבן פינה, חדר מיון הדסה הר הצופים. צילום: דוברות הדסה
הנחת אבן פינה, חדר מיון הדסה הר הצופים. צילום: דוברות הדסה
ד"ר תמר אלרם אמרה כי המערך החדש לרפואה דחופה הינו כורח המציאות, כיוון שהקמפוס של הדסה בהר הצופים משרת מעל מחצית מאוכלוסיית ירושלים רבתי, ובניית המרכז לרפואה דחופה מהווה אבן דרך נוספת בבניית הקמפוס החדש של בית החולים, תהליך שהתחיל עם מרכז השיקום שנמצא בהליכי בניה.
פרופ' זאב רוטשטיין הודה לסגן השר ליצמן על פעילותו ואמר: "זהו רגע מיוחד עבור כולנו, אנו נרגשים כאן בבחינת אבן מאסו הבונים הייתה לי לראש פינה. זהו מעמד שחיכינו לו מאז שנת 1977, עת חזרנו אל הר הצופים ופתחנו אותו מחדש ואנו מסוגלים לבנות את חדר המיון באופן מהיר למדיי, כאשר נסיים את גיוס הכספים הייעודי לשם כך. לכך נרתום לא רק את סגן שר הבריאות, אלא את ראש העירייה וצוות מהנדסי העיר, ובטווח השנתיים הקרובות נחגוג את הקמתו המלאה של חדר המיון".
סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן: "הגדרנו את השיפור במיונים ובפנימיות כיעד עליון במערכת הבריאות. המהלך של הדסה הר הצופים להקים מרלד חדש מיישם את הרצון שלנו לייעל ולשפר את השרות הרפואי למטופלים. משרד הבריאות רואה עצמו שותף למהלך החשוב ונפעל יחד לקידום ההקמה והפעלת המקום".
פלר חסן-נחום, המשנה לראש העיר ירושלים: "העירייה תמשיך לפעול למען בית החולים הדסה כי הוא חלק אינטגראלי מהקדמה של העיר שלנו ופועל בשיטות רפואיות מתקדמות למען בריאותם של כל תושבי העיר מכל המגזרים".