2 צפייה בגלריה
ילד חולה | צילום אילוסטרציה: shutterstock
ילד חולה | צילום אילוסטרציה: shutterstock
ילד חולה | צילום אילוסטרציה: shutterstock
משרד הבריאות ממשיך לעקוב אחרי מקרי מחלת החצבת המתגלים בישראל מדי יום. כחלק מניסיון להתגבר על "כיסים" מקומיים של התפרצות המחלה, פורסמו מספר המקרים שהתגלו בישראל בחלוקה לערים. בירושלים התגלו 1403 חולי חצבת שהם מהווים 34 אחוז מכלל המקרים שהתגלו.
עוד עולה מהדוח כי בקרב ישובים בהם ריכוזים גבוהים של אוכלוסייה חרדית, שכיחות המחלה עולה. כך למשל בבית שמש נספרים היום 420 מקרי חצבת, בצפת 276, בבית"ר עילית 230, בטבריה 138 ובמודיעין עילית 137. בתל אביב נרשמו 109 מקרי חצבת.
הצד הפחות מעודד של הדוח הזה היא העובדה שבישראל כולה קיימים כיום לא פחות מ-4115 מקרי חצבת. בכל זאת, מדובר במחלה שעד לפני מספר שנים, אחוז החולים בה בישראל היה אפסי.
2 צפייה בגלריה
מתוך הדו"ח של משרד הבריאות
מתוך הדו"ח של משרד הבריאות
מתוך הדו"ח של משרד הבריאות
כזכור, לאחרונה התגלו מספר מקרי חצבת בירושלים בקווי אוטובוס, באולמות אירועים, וכן מקרה חצבת בסופר 'אושר עד' בגבעת שאול.
מחלת החצבת (Measles) נגרמת על ידי נגיף והיא המחלה הזיהומית המדבקת ביותר. בחלק מהמקרים, סיבוכי המחלה עלולים להיות קשים ואף לסכן חיים. נדרש שיעור כיסוי חיסוני גבוה מאוד באוכלוסייה על מנת למנוע התפשטות חצבת. ירידה באחוז המתחסנים באוכלוסייה עלולה להוביל להתפרצויות של המחלה. זו הסיבה העיקרית להתפרצויות במדינות אירופה ובמקומות אחרים בעולם. גם במדינות שלרוב חופשיות מחצבת, כמו ישראל, קיימת סכנה להדבקה והתפשטות המחלה מחולים המגיעים מחו"ל. לאדם שאינו מחוסן הנחשף לחולה חצבת, יש סיכון גבוה מ-90% להידבק במחלה. הדרך הטובה והבטוחה ביותר למנוע חצבת וסיבוכיה היא על ידי קבלת חיסון נגד המחלה.
בהכנת הכתבה השתתף אריאל ימיני