1 צפייה בגלריה
עריסה. אילוסטרציה: שאטרסטוק
עריסה. אילוסטרציה: שאטרסטוק
עריסה. אילוסטרציה: שאטרסטוק
שנה אחרי האסון שבו נחנקה למוות תינוקת בת תשעה חודשים בצהרון בירושלים: ההורים תובעים את מפעילת הצהרון בכשלושה מיליוני שקלים. האירוע הטרגי אירע בחודש אפריל בשנה שעברה, כשהתינוקת נחנקה לאחר שראשה נתקע בסורגים של מיטתה בצהרון שבו טופלה. כוחות ההצלה מצאו אותה מחוסרת הכרה, החלו לבצע בה פעולות החייאה אך בבית החולים נקבע מותה.
"התינוקת מצאה את מותה בנסיבות טרגיות ביותר בצהרון, כאשר נחנקה בזמן שהושכבה בידי מפעילת המשפחתון, נותרה ללא השגחה וראשה נתפס בין המזרן למעקה העריסה וגרם לחנק שלה", נכתב בתביעה. "העריסה היתה פגומה באופן שהיה ידוע לנתבעת אשר סגרה את בסיס המיטה עם אזיקון, אך למרות זאת השכיבה אותה שם ועזבה את החדר ולא שבה אליו למרות דקות ארוכות שבהן התינוקת בכתה ללא הפסקה. היא שבה לחדר רק לאחר זמן רב שבו נותרה התינוקת ללא השגחה, ואז מצאה אותה כחולה, ללא נשימה ודופק".
מהתביעה עולה כי התינוקת המשיכה זמן רב לבכות, אך מפעילת הצהרון סברה כי היא "בדרכה להירדם" ולא התייחסה לבכי שלה. עוד נכתב כי היא בחרה להשכיב אותה בעריסה בחדר הסמוך לחדר העיקרי שבו התנהל המשפחתון, כאשר הדלת סגורה. רק זמן מה לאחר שפסק הבכי היא הגיעה לראות מה שלומה, ואז גילתה לחרדתה שהתינוקת הכחילה ונחנקה, כאשר ראשה נתפס בין בסיס המיטה ובין המסגרת. "הסתבר כי בסיס המיטה שהיה מחובר למסגרת המיטה באמצעות ארבעה ברגים השתחרר ואבד ובמקומו אולתר פתרון של הצמדת אזיקון, שכמסתבר נקרע", לשון התביעה.
ההורים טוענים כי מפעילת הצהרון התנהגה ברשלנות בכך "שהשאירה את התינוקת דקות ארוכות ללא השגחה וקשר עין רצוף שהתחייבו בנסיבות העניין, לא הקפידה על ביקור תכוף בחדר שבו השאירה לישון ולא וידאה את שלומה".
עוד נטען כי "היא התעלמה מבכייה של התינוקת והשאירה אותה במיטה עם סיכון בטיחותי צפוי תוך שימוש באלתור מסוכן שגרם למותה".
עו"ד יוסי טולדנו, שמייצג את ההורים: "חשוב למצות את הדין עם האחראים כדי שאירוע כזה לא יישנה. למשפחה זה כבר מאוחר מדי, אולם יש לקוות שהמסר יעבור, וכך תימנע טרגדיה כזו בעתיד".
את תגובת מפעילת המשפחתון לא ניתן היה להשיג.