1 צפייה בגלריה
ביקור חולים. צילום: נועם מושקוביץ ( למצולמים אין קשר לידיעה)
ביקור חולים. צילום: נועם מושקוביץ ( למצולמים אין קשר לידיעה)
ביקור חולים. צילום: נועם מושקוביץ ( למצולמים אין קשר לידיעה)
נולדה נכה, ולכן תחויב בנדוניה גבוהה במיוחד: זו אחת הטענות העומדת מאחורי תביעת רשלנות רפואית על סך ארבעה מיליוני שקלים, שהוגשה השבוע לבית המשפט המחוזי על ידי ילדה בת 12 כנגד 'שערי צדק'.
למעשה, כתב תביעה הוגש כנגד 'ביקור חולים', אלא שהמוסד הרפואי הוותיק נקנה על ידי בית החולים שערי צדק. הטענה היא לרשלנות רפואית שבוצעה על ידי הצוות שילד את התובעת. על פי כתב התביעה, החלטות שגויות שהתקבלו בעת הלידה גרמו לתובעת לנכות קשה בידה ממנה היא סובלת ותסבול כל חייה, בין היתר ממוגבלות תנועה משמעותית ויד הקצרה יותר מהשנייה.
בכתב התביעה מתואר כי התובעת הינה ביתם ה-12 של הוריה אשר נולדה ב-2006 לאחר הריון תקין בשבוע ה-40. בעת הלידה סבלה התובעת מתופעה של כתף כלואה וחרף הסימנים המקדימים לפני לא התייחס הצוות הרפואי אל הלידה כחריגה. בשלב מסוים נעצרה התקדמות הלידה בשל תקיעת הכתפיים בתעלת הלידה, אז אף עשה הצוות שימוש במניפולציות שונות על מנת לילד את התובעת, מה שהחמיר את מצבה והוביל לנכותה לצמיתות. לאחר שנולדה התובעת הבחינו הרופאים בחריגות בתנועה בידה השמאלית שלימים אובחנה כפגיעה נוירולוגית לצמיתות.
"התובעת תיאלץ לשלם נדוניה מוגברת, כמקובל במגזר החרדי, לאור נכותה שתקשה עליה למצוא חתן", נכתב בתביעה.
מעו"ד יוסי טולדנו ממשרד שטובר-טולדנו, המייצג את התובעת נמסר: "הפיצויים שידרשו יסייעו לילדה בקשיים הצפויים לה כמו גם בסבל שייגרם לה".
שערי צדק: "נלמד את כתב התביעה ונגיב בבית המשפט, כמקובל".