1 צפייה בגלריה
הפעוט לפני ואחרי הטיפול. צילום: אתר בית החולים
הפעוט לפני ואחרי הטיפול. צילום: אתר בית החולים
הפעוט לפני ואחרי הטיפול. צילום: אתר בית החולים
הנוזלים מילאו את ראשו של התינוק, ניפחו אותו וסיכנו את חייו: אירוע רפואי נדיר התרחש לאחרונה בבית החולים 'מקאסד' במזרח העיר, שם ביצעו הרופאים הליך רפואי מיוחד והצילו את חייו של תינוק בן שלושה חודשים, שסבל מנפיחות גדולה בראשו.
הפרשה יוצאת הדופן, שפורסמה השבוע באתר האינטרנט של המוסד הרפואי, החלה לפני כשלושה חודשים, אז הגיע אל המרכז לנוירוכירורגיה של 'מקאסד' תינוק בן כמה ימים. לטענת אימו, מיד עם לידתו הבחינה בעיוותים בראשו ויומיים לאחר הלידה החל הראש להתנפח.
הבדיקות שבוצעו לתינוק העידו כי הוא סובל מהצטברות של נוזלים אשר הובילה לסדיקת עצמות הגולגולת שלו. לאחר שווידא כי במהלך ההריון לא נרשמו כל חריגות בבדיקות האולטרסאונד, קבע ד"ר אסעד דרוויש, מנהל המרכז לנוירוכירורגיה, כי ככל הנראה המצב נוצר כתוצאה משימוש בוואקום בעת הלידה.
הטיפול בילד בוצע בשני שלבים. ראשית, הוכנסה צינורית ניקוז חיצונית אל חלל הראש של הפעוט כדי להפחית את הלחץ ואת כמות הנוזלים באזור. לאחר מכן הוסרה הצינורית ותוקן הנזק שנגרם לפעוט בגולגולת ובקרומי המוח כתוצאה מהנוזלים.
על פי אתר בית החולים, מצבו של הילד היה מסכן חיים גם מאחר שהצטברות הנוזלים היתה גבוהה במיוחד וגם מאחר שבתי החולים הפלסטיניים אינם מתורגלים בהליכים שכאלה שנחשבים נדירים ומסובכים במיוחד. בסופו של דבר, כפי שפרסם בית החולים, הפעוט שוחרר בחזרה לביתו כשהוא בריא לחלוטין.