תושבת העיר טוענת כי שבועיים לאחר שעברה הליך גרידה ב'שערי צדק', התברר כי העובר המת עדיין נמצא בבטנה. בית החולים קיבל לאחרונה מכתב התראה בנידון, כשבכוונת האישה ובעלה לפתוח בהליכים במטרה לקבל פיצויים.
2 צפייה בגלריה
האישה. "הגוף התחיל לבגוד בי"
האישה. "הגוף התחיל לבגוד בי"
האישה. "הגוף התחיל לבגוד בי"
(צילום: עמית שאבי)

הפרשה החלה בפברואר האחרון. אז, בשבוע ה־11 להריון, הגיעה האישה לבדיקה בשל כאבי בטן. בתום בדיקה נאלץ הצוות לבשר למטופלת כי העובר שבבטנה ללא דופק ותנועות. "ביקשו מאיתנו לגשת לבית חולים בהקדם האפשרי על מנת לסיים את ההריון", מספר הבעל. "נסענו לשערי צדק למחרת בבוקר, ולאחר בדיקה אישרו לנו שלעובר אין דופק, אבל אמרו לנו לקבוע תור לעוד שבוע", טוען הבעל. לדבריו, הוא הפעיל קשרים, ולבסוף הניתוח בוצע בתשע בערב באותו יום.

הסיוט שאחרי

לאחר הגרידה סבלה האישה מכאבי בטן קשים. לטענתה, בבית החולים הסתפקו במשככי כאבים. "לקראת השחרור באה לבדוק אותי מתמחה, והיא אמרה לי שאני צפויה לעבור כאבים בגלל התכווצות הרחם. היא הורתה לי ללכת לרופא נשים בעוד חודש. אני התעקשתי שעדיין כואבת לי הבטן, אבל שוחררתי", מספרת האישה.
"הגעתי הביתה עם כאבים עזים", ממשיכה האישה לטעון. "אבל חשבתי שזה תקין כי המתמחה אמרה לי שאסבול מכאבים היות שהרחם מתכווץ ושזה בסדר. אני זוכרת היטב שלקחתי אקמול שלוש פעמים ביום, סבלתי מכאבים נוראיים ולא הצלחתי לחזור לעבודה. אחרי שבועיים הרגשתי שהגוף בוגד בי. החום עלה והרגשתי כאילו הגוף יוצא נגדי. לקחתי את עצמי בכוח לרופא הנשים שלי, למרות שעברו רק שבועיים ועל פי המלצת המתמחה הייתי אמורה ללכת רק אחרי חודש".

שלוש גרידות

לדבריה, כאשר הגיעה לרופא בקופת חולים הוא הבין שהמצב דחוף. הזוג לא רצה לחזור לשערי צדק, ולכן הגיע להדסה עין כרם. "בבית החולים עברתי גרידה בהולה", טוענת האישה. "קיבלתי אנטיביוטיקה בכל מספר שעות כדי למנוע זיהומים. הייתי מאושפזת בסך הכל חמישה ימים. אלא שאחרי הגרידה, שנועדה להוציא את העובר, עברתי עוד גרידה כדי להוציא את קרישי הדם בעקבות הישארות העובר המת ברחם. כלומר בסופו של דבר עברתי שלוש גרידות. כיום אני סובלת מפוסט טראומה ואני בטיפול פסיכולוגי. חשוב לי לבקש מכל אישה להיות קשובה לגוף שלה, וגם אם אנשי מקצוע אומרים לה שהכל בסדר, לא לשקוט עד שהכאבים חולפים ואת מרגישה שהכל תקין. הגוף לא מאותת לנו לשווא".
2 צפייה בגלריה
שערי צדק
שערי צדק
שערי צדק
(צילום: יואב דודקביץ')

במכתב ההתראה טוען עו"ד ערן שמואל, שמייצג את הזוג, כי האישה שוחררה משערי צדק ללא בדיקת אולטרה סאונד. "גם אחרי השחרור היא לא הרגישה טוב", טוען הבעל.
עו"ד שמואל: "אין מילים לתאר את הכאב, הצער, ועוגמת הנפש שמרשתי ומשפחתה חוו ועודם חווים. משרדי מלווה וילווה את מרשתי משפחתה עד לקבלת כלל הזכויות המגיעות לה בנסיבות המקרה".
מ'שערי צדק' נמסר: "המכתב המדובר לא התקבל בבית החולים. אנו מחויבים לחסיון המטופלים ואנו מנועים מלתת כל מידע רפואי. לאחר קבלתו נלמד את הטענות ונגיב כמקובל".