הלידה, הטרגדיה והתביעה. אם צעירה הגישה תביעה לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד בית החולים הדסה על סך של שני מיליון שקל בטענה לרשלנות רפואית.
2 צפייה בגלריה
הפגייה בהדסה
הפגייה בהדסה
הפגייה בהדסה
(צילום: יואב דודקביץ')
בתביעה מסופר כי בינואר השנה, בשעת לילה מאוחרת, הגיעה לבית החולים אישה בת 23 בשבוע ה־36 להריונה הרביעי. היא טענה כי חשה ירידה בתנועות העובר ולחצים בבטן התחתונה. כמו כן שבוע לפני הגעתה למרכז הרפואי היא גם נמצאה מאומתת לקורונה. על פי התביעה, כנראה בשל כך היא הועברה למחלקה לטיפול בחולי קורונה ושם חוברה למוניטור. מייד עם חיבורה למכשיר התברר כי קיים חשד למצוקה עוברית וקושי בהגעת חמצן אל העובר.
לטענת האם הצעירה, למרות הממצאים התעכב הצוות הרפואי והיא נשלחה לבדיקת אולטרה סאונד רק כעבור שעה נוספת. בשלב זה הממצאים היו ודאיים ואיששו את החשדות. אלא שגם כעת, נטען בתביעה, לא הגיב הצוות הרפואי ונדרשה לו למעלה משעה כדי להחליט על העברה הדחופה לניתוח קיסרי לחילוצו של העובר.

מוות לאחר יממה

הניתוח, שהחל כמעט שלוש שעות לאחר שהאישה הגיעה והתגלתה המצוקה, הביא לחילוץ עובר חי שנזקק מייד להחייאה. למרות המאמצים, הוא סבל מהידרדרות קשה של כל מערכות גופו ונפטר כעבור יממה אחת בלבד מלידתו. טענת התובעים עכשיו היא שבית החולים התעכב באופן לא מוסבר בחילוץ העובר והביא לכך שהוא נולד במצב קשה ביותר, מה שגרם לקריסה של כל מערכות גופו.
עו"ד יוסי טולדנו, המייצג את היולדת: "לא יעלה על הדעת שאישה בהיריון מתקדם שמתלוננת על ירידה בתנועות העובר ועם הגעתה הצוות הרפואי מזהה במוניטור מצוקה עוברית - תמתין מספר שעות עד שמבוצעת לידה קיסרית דחופה. בעקבות כך נולד עובר, שהיה בריא לפני כן, במצב קשה ומצא את מותו כעבור זמן קצר".
2 צפייה בגלריה
עו"ד יוסי טולדנו
עו"ד יוסי טולדנו
עו"ד יוסי טולדנו
(צילום: פרטי)
טרם הוגש כתב הגנה.
מהדסה נמסר: "הדסה קיבלה את כתב התביעה היום ותגיב כמקובל בבית המשפט".