נס בהדסה עין כרם: הרב ד"ר יעקב נגן (55) מישיבת עתניאל סבל מכאבי ראש חזקים לאחר שחזר מנסיעה של שלושה ימים לגרמניה. אשתו מיכל לא היססה לרגע, הזמינה אמבולנס ונסעה יחד עמו לבית החולים הדסה עין כרם. במרכז הרפואי אבחנו הרופאים כי הוא סובל מאירוע קשה של דימום פתאומי במוחו והוכנס לניתוח חירום בהובלתו של ד"ר סמואל מוסקוביסי, נוירוכירורג בכיר בהדסה עין כרם.
1 צפייה בגלריה
הרב עם רעייתו מיכל וד״ר סמואל מוסקוביסי
הרב עם רעייתו מיכל וד״ר סמואל מוסקוביסי
הרב עם רעייתו מיכל וד״ר סמואל מוסקוביסי
(צילום: דוברות הדסה)

אשתו שחזרה את שאירע בפוסט שפרסמה בעמוד הפייסבוק: "2 לפנות בוקר הגיע יעקב הביתה אחרי נסיעה של שלושה ימים לגרמניה, ללויה של חבר. סאפירה נבחה לקראתו והעירה אותי למרות שלא התכוונתי ממש להתעורר. יעקב התיישב על המיטה לידי ואני חיפשתי את היד שלו, כמו תמיד. והוא אומר לי: 'אוי, פתאום יש לי את הכאב ראש הכי חזק שהיה לי בחיים." הכאב הנורא הקיף את כל החלק הקדמי הימיני של הראש שלו. פתאומי לגמרי. ואף שיעקב היה צלול ובהכרה ונוכח כל הזמן, ולא הייתה לו מוגבלות בתנועה או בדיבור, ידעתי שאנחנו במצב חירום. כמה דקות אחרי כן כבר נכנסנו לאוטו לנסוע לירושלים למיון. אמבולנס חבר אלינו בקרית ארבע והוא המשיך לטוס איתו לבית החולים הדסה עין כרם ואני ממהרת עם הרכב אחריהם.
קראו גם:
"מאז התחיל סחרור שרובכם נחשפתם אליו: אבחון של דימום מוחי נרחב, צינתור, התדרדרות במצב של יעקב וחשש אמיתי לחייו וצורך דחוף בניתוח להקל על הלחץ התוך-גולגלתי. כמה מילות פרידה ואהבה מהירות והוא נכנס לניתוח. ילדינו המגיעים מכל רחבי הארץ בעזרתם של אנשים רבים כל כך וטובים כל כך, והתפילות".
אחרי שעות ההמתנה הארוכות, הצוותים הרפואיים בהדסה בישרו למשפחתו כי הניתוח צלח. "מה זה הנס הזה שקרה לנו ביום הזה? ביום האחד הזה? ", אמרה אשתו.


יעקב ממיטתו ביקש להודות לצוות בהדסה דווקא ביום המיוחד: "היום, ט' באב, זה כל כך סימבולי כשמדברים על חורבן בית המקדש. מדברים על המקום הכי קדוש, ומהו מקום קדוש אם לא הדסה, המקום שמביא חיים לכולם, המקום בן אנשים עובדים במסירות ואחווה אחד עם השני בלי שום הבדל של דת ומגזר. אומרים שמקדש אמור להיות בית תפילה לכל העמים וכאן באמת זכיתי לטיפול מיהודים וערבים כאחד, באהבה ובאחווה והרגשתי את קיום נבואת הנביאים כאן".