תושבת העיר (68) תובעת את קופת חולים מאוחדת ורופא של בית החולים 'משגב לדך', בטענה כי טיפול לקוי גרם לה פגיעה משמעותית ואף מסכן את חייה. סכום התביעה: 2.5 מיליוני שקלים.
1 צפייה בגלריה
משגב לדך
משגב לדך
משגב לדך
(צילום: רפי קוץ)

סערת הבדיקה

לטענת פרקליטיה, ד"ר אסף פוזנר וסוג'וד סלימאן, אחרי גיל 40 החלה המטופלת לעבור בדיקות ממוגרפיה שגרתיות. לפני כתשע שנים היא עברה בהצלחה ניתוח להקטנת חזה, וכשנתיים לאחר מכן, בבדיקה שגרתית ב'משגב לדך', לא התגלו ממצאים חשודים, אף שהיא הדגישה בפני הרופא כי היא חשה בשינויים במבנה השד.
ב־2016 היא עברה בדיקת אולטרה-סאונד ב'משגב לדך', שלטענתה פוענחה על ידי הרופא הנתבע. לטענת התביעה, הרופא הזה אינו מחזיק ברישיון ברדיולוגיה אבחנתית ולא היה מורשה לפענח את הבדיקה. לדבריה, נאמר לה כי הבדיקה תקינה, אולם זמן קצר לאחר מכן התגלה אצלה סרטן השד.
לכתב התביעה צורפו חוות הדעת של מומחים לרדיולוגיה ואונקולוגיה, שמהן עולה כי נפלו לכאורה מספר כשלים בטיפול שקיבלה מהרופא ומבית החולים. "הפענוח, שבוצע על ידי הרופא, התעלם מהממצאים החשודים והתייחס אליהם בטעות כציסטות", נטען בחוות הדעת.

איבוד העבודה

בתביעה נכתב כי בשל פענוח לא נכון של הדמיות, התעלמות מממצאים חשודים ואי הפנייתה לבדיקות מתאימות, המחלה התפשטה, מה שהוביל לכריתה מלאה של השד ושל בלוטות הלימפה ולטיפולים כימותרפיים אגרסיביים. כתוצאה מכך נגרמה לאישה נכות לצמיתות והיא איבדה את עבודתה כסגנית מנהלת בית ספר.
פרקליטיה טוענים כי אף שהיא במעקב צמוד של רופאים ונאלצת לבצע בדיקות רבות, חייה בסכנה. בחוות הדעת נטען כי האיחור בגילוי המחלה פגע בסיכויי ההישרדות של התובעת. "אלמלא ההתרשלות, ואם המחלה היתה מתגלה בשלב מוקדם והיתה מטופלת כראוי, אז סיכויי ההישרדות ל־10 שנים היו 85%. לעומת זאת, בעקבות האיחור בגילוי המחלה והאבחון, סיכויי ההישרדות ירדו בצורה דרמטית, ל־46%". עכשיו היא דורשת פיצוי של 2.5 מיליוני שקלים.
מ'מאוחדת' נמסר: "כתב התביעה הגיע לידינו בימים האחרונים. אנחנו נלמד את פרטיו ונגיב כמקובל בבית המשפט".