חשש לנגיעות פוליטיות באחד מוועדי העובדים החזקים בירושלים: ערעור שהוגש השבוע לרשות השיפוט בהסתדרות, כולל טענות על הטיה פוליטית של הבחירות לוועד העובדים של בית החולים הדסה.
1 צפייה בגלריה
ברוכיאן
ברוכיאן
ברוכיאן
(צילום: שלומי כהן)
הערעור הוגש ביום שני השבוע על ידי סיעת 'הדסה כולנו'. הגוף, שמתחרה ביו"ר ועד העובדים הנוכחי אמנון ברוכיאן, הגיש ערעור לרשות השיפוט בהסתדרות העובדים. שתי הטענות המרכזיות: הרכב הוועדה שהוקמה לטובת בחירת ועד העובדים בהדסה, וכן מועד הבחירות שנקבע, נגועים באינטרסים פוליטיים.
לטענת המגישים, נבחרו במחטף מנהלים בכירים בבית החולים שמייצגים את ההנהלה או מקורבים באופן מובהק ליו"ר ועד העובדים הנוכחי, ברוכיאן. עובדים אלה, כך לפי התביעה, אינם יכולים להתמנות לחברים בוועדת הבחירות.
לפי הנטען בערעור, ומתיעוד שהגיע לידי "ידיעות ירושלים", לפני כשבועיים וחצי, ב־27 ביולי, התקיימה אסיפה כללית לטובת בחירת מועמדים לוועדת הבחירות. לאחר שיו"ר מרחב ירושלים בהסתדרות, דני בונפיל, הציג את מהות אסיפת העובדים, סגן יו"ר הוועד הנוכחי, דדה אדרי (שמשמש כסגן מנהל אגף בהדסה הר הצופים), הגיע עם רשימת שמות וביקש מבונפיל למנותם לחברי ועדת הבחירות, למרות שהם לא היו נוכחים במקום.
בונפיל, טוענים סיעת 'הדסה כולנו בערעור, אישר במקום את מינויים, וטען כי הוא פותח את האפשרות למינוי של עוד שני חברים במקום חמישה כפי שהיה נהוג עד אז. את שני החברים הנוספים הוא בחר באופן אקראי מתוך האסיפה.
אלא שאז החל כעס גדול בקרב 'הדסה כולנו'. מבט מעמיק אל תוך הרשימה המומלצת על ידי אדרי, כך טוענת הסיעה בבקשת הערעור שהגישה להסתדרות, מגלה כי שלושה מתוך חמשת המועמדים המוצעים נגועים באינטרסים פוליטיים. אחת מהם, מצוין במסמך שהוגש לרשת השיפוט בהסתדרות, אף עובדת בכפוף לברוכיאן.

מתנות לפני הבחירות

נוסף על הטענות על הרכב ועדת הבחירות, סיעת 'הדסה כולנו' מערערת גם על מועד ההצבעה לוועד. על פי מה שכבר נקבע, הבחירות יתקיימו ב־8 בספטמבר. הבעיה, לפי הסיעה, היא שמועד זה קרוב מדי לראש השנה. בדיוק בשבוע זה, טוענים בסיעה, ועד עובדי המרכז הרפואי מחלק מתנות לחגים. על פי 'הדסה כולנו', אין זה ראוי שבסמיכות למועד הזה יקוימו בחירות לוועד.
עוד נכתב כי יו"ר ועד העובדים מפרסם שבחג יינתנו קידומים מטעמו ולכן קיום בחירות סמוכות לחג מעלה חשש לכאורה של 'שוחד' בחירות. הסיעה המתחרה מבקשת את דחיית תאריך הבחירות לאחרי החגים. הם מציעים לקיימן ב־30 בספטמבר, אבל מוסיפים כי כל תאריך במהלך אוקטובר הקרוב יהיה מקובל עליהם.
מההסתדרות נמסר בתגובה: "ההסתדרות אינה נוהגת להגיב לנושאים הנידונים ברשות השיפוט וזאת מתוך כבוד ואחריות להליך המתנהל״.

ברוכיאן: "הכפשות והמצאות"

תגובת ברוכיאן: "אני מעריך את הרוח הדמוקרטית וההתמודדות. היא בוודאי חשובה שכן מעורבות העובדים בנעשה בבית החולים מבורכת. אך חשוב להעמיד דברים על דיוקם: הטענות אינן נכונות וחוטאות לאמת. לאורך שנים רבות אני פועל מתוך תחושת שליחות חזקה כדי לייצג את עובדי בית החולים ולדאוג לכל אחת ואחד מהם.
"אני מכבד ביקורת, ותמיד שמח לשמוע את דעתם של חברי לעבודה, אך גם במסגרת קמפיין בחירות יש גבולות שצריך לכבד, בעוד מספר אנשים מצומצם ויתרו על התנהלות מכובדת ועברו להכפשות והמצאות. התקיימה אסיפת בחירות לבחירת מועמדים לוועדת הבחירות בהתנהלותו של יו"ר ההסתדרות בירושלים ונבחרו שבעה מועמדים! אף אחת מהעובדות המצוינות אינה חברת הנהלה או תחת כפיפות ישירה אלי".
בהקשר למתנות אומר ברוכיאן: "כל חג כמו בכל שנה מחולקות מתנות לעובדים הנהדרים שלנו. וכן - ועדת הבחירות קובעת את יום הבחירות".