הירושלמים נמצאים בראש הפונים ליחידה לתמיכה נפשית, שהקימה 'מאוחדת'. אף שבגל השני היו באזור ירושלים כמעט 25,000 מאומתי קורונה שחברים ב'מאוחדת', רק 2.4% מהם נזקקו לאשפוז רפואי. החדשות הרעות הן שהצעירים מקפידים פחות ונדבקים - 66% מאלה שנדבקו בנגיף הם בני פחות מ־30, כאשר חצי מתוכם בני 30-18 והשאר קטינים.
1 צפייה בגלריה
קורונה
קורונה
קורונה
(צילום: shutterstock)
עלדברי משולם, מנהל מחוז ירושלים של 'מאוחדת', בחודשים האחרונים יש גידול במספר המבוטחים שזקוקים לסיוע של 'יחידת תמיכה נפשית', שהוקמה כדי לסייע לחולים במגפה ולמחלימים ממנה. המוקד הייעודי מורכב מפסיכולוגים ופסיכיאטרים והוא תוגבר בעקבות הפניות הרבות.
עוד בחדשות:
לדברי משולם, מנהל מחוז ירושלים של 'מאוחדת', בחודשים האחרונים יש גידול במספר המבוטחים שזקוקים לסיוע של 'יחידת תמיכה נפשית', שהוקמה כדי לסייע לחולים במגפה ולמחלימים ממנה. המוקד הייעודי מורכב מפסיכולוגים ופסיכיאטרים והוא תוגבר בעקבות הפניות הרבות.
מפילוח מיוחד של הפניות, שנעשה עבור "ידיעות ירושלים", עולה כי מתוך כלל השיחות בארץ יותר ממחצית הגיעו מהמחוז. התלונות העיקריות של תושבים בבירה הן על חרדות, דיכאון, תחושות בדידות, לחצים, דאגות וקשיי תפקוד בתוך משפחה ובעבודה.
מתברר כי אצל חלק ממחלימי קורונה צצו בעיות חרדה ושינה, ולטענתם הם כלל לא סבלו מכך לפני שנדבקו בווירוס. חלק מהמחלימים דיווחו גם על חרדה כפולה - סכנה לחייהם עקב הנגיף וחשש שידביקו בני משפחה.
לעדכונים נוספים - חדשות ירושלים