בעקבות משבר הקורונה: אגף חדש למטופלים מונשמים הוקם בבית החולים השיקומי אלי"ן.
בבית החולים השיקומי לילדים ונוער מאושפזים 30 מטופלים מונשמים כרוניים, רובם המכריע תינוקות וילדים. בשל היותו מרכז שיקום פעיל, המפעיל גם מחלקות שיקום שונות וכן טיפולי-יום, השקיעו באלי"ן למעלה מ- 800 אלף שקלים לבניית אגף מבודד לטובת המטופלים המונשמים בלבד.
הצוות הרפואי חולק בן שני האגפים שקיבלו הדרכות לטיפול בתנאי בידוד ובכך פועלים לשמירה על המטופלים בקבוצת הסיכון הגבוה ביותר.
1 צפייה בגלריה
המחלקה החדשה בבית החולים השיקומי אלי"ן
המחלקה החדשה בבית החולים השיקומי אלי"ן
המחלקה החדשה בבית החולים השיקומי אלי"ן
(צילום: יח"צ)
בניית האגף החדש הינה פרי מאמץ תכנוני, לוגיסטי ורפואי משמעותי שהצריך עשרות שעות של היערכות, הצטיידות, פריסת תשתיות, העברת משרדים, התקנת מערכות ניטור מתקדמות, בניית שני חדרי בידוד עם לחץ שלילי, ועבודות שיפוץ ובנייה בכללן הוסבו חללי המשרדים וחדרי הלינה למשפחות שהוחלפו בתחנות עבודה לאחיות ובחדרי אשפוז.
לאחר הכנת התשתיות, גיוס משאבים והיערכות מקצועית רבה הועברו כל המטופלים המונשמים בבית החולים לאגף חדש באזור מוגבל של בית החולים, שהכניסה אליו נפרדת. "מדובר במאמץ לוגיסטי משמעותי, שהצריך שעות של עבודת בנייה מחדש, שימשכו גם בימים הקרובים", סיפרה מנכ"ל בית החולים ד"ר מורית בארי, "נבנו קירות זמניים במסדרון הראשי של בית החולים במטרה למנוע כניסה של כל מי שאינו אמור להימצא במקום, חלל משרדי הלוגיסטיקה וחדרי הלינה המיועדים למשפחות מאושפזים- הוחלפו בתחנות עבודה של אחיות ובחדרי אשפוז מאולתרים".
בנוסף, סיפרה ד"ר בארי, מתבצעות עבודות חשמל מקיפות, כדי להבטיח שהאזור המוגבל יספק את כל מקורות החשמל החיוניים למטופלים שחייהם תלויים במכונות הנשמה, כמו מכונות שאיבה, מכשירים למדידת דופק וריווי חמצן, מכשירי אדים, וציוד רב נוסף.
"צעד זה היה הכרחי כדי להגן על המטופלים הפגיעים ביותר שבהם הופקדנו לטפל - אלה שכבר סובלים מבעיות רפואיות מורכבות שמשפיעות על תפקוד מערכת הנשימה שלהם", סיכמה מורית.