שינויי החורף לא תמיד מוצאים חן בעיני הכלבים:
הם רעבים יותר, הריצה שלהם בטיול הערב מוגבלת בגלל החושך ומסופות הרעמים הם נכנסים ללחץ וחרדה.
אז איך עוזרים להם?
3 צפייה בגלריה
כלבים בחורף
כלבים בחורף
כלבים בחורף
(צילום: shutterstock)
החורף פותח את התיאבון
"רוב גזעי הכלבים מיובאים ממדינות קרות מישראל, כך שבמידה מסוימת בחורף הם פורחים", מספר גדי עידן, מבעלי קבוצת גג לחיות המייבאת מותגי סופר פרמיום בתחום המזון והציוד לחיות מחמד.
קראו גם:
"אבל חדוות החורף מצריכה שינויים שבעלי הכלבים לא תמיד ידועים להיערך אליהם. באופן פרדוקסלי, דווקא בחורף רמת האנרגיה שלהם עולה וחשוב להעלות את הצריכה הקלורית שלהם. ההמלצה היא לעבור ממזונות עוף והודו לכבש: הוא משאיר אותם שבעים לאורך זמן ממושך יותר בעונה הקרה".
3 צפייה בגלריה
מוכנים לחורף. הקולקציה של Pet-Best
מוכנים לחורף. הקולקציה של Pet-Best
מוכנים לחורף. הקולקציה של Pet-Best
(צילום: RIBOS)
איפה הכלב: מגבלת הטיול הלילי
"החורף הוא זמן מסוכן מבחינת הפוטנציאל לאבד כלב, וגם זמן רגיש: הנהגים לא רואים את הכלבים שחוצים לפניהם במהירות בשעות החשוכות, מה שמעלה את תאונות הדרכים בהם מעורבים כלבים בעונה הקרה", אומר מור מזרחי, סמנכ"ל שיווק ב-Pet-Best.
"בחורף רצוי לא לתת לכלב להסתובב בקרבת כביש ללא רצועה. שחררו אותו להוציא אנרגיה בגינות סגורות או במדשאות רחוק מן הכביש. היעזרו במוצרים מחזירי אור המשולבים על הקולר על מנת שלא לאבד אותו גם בחשיכה".
3 צפייה בגלריה
מעיל שמגן מפני קור וריח חזק של פרווה רטובה. Pet-Best
מעיל שמגן מפני קור וריח חזק של פרווה רטובה. Pet-Best
מעיל שמגן מפני קור וריח חזק של פרווה רטובה
(צילום: RIBOS)
לבוש חורף לכלב: גימיק או הכרח?
בעוד שבחודשי הקיץ לבוש לכלב הוא בעיקר אופנתי, בחורף לבוש נכון משפר משמעותית את איכות חייו ויכול למנוע מחלות חורף כמו צינון, דלקות גרון, דלקת ריאות ועוד.
"לכלבים יש אמנם שכבת פרווה שמגנה עליהם, אבל כלבים שעוברים תספורת או סירוק יומיומי, כלבים קטנים עם אחוזי שומן נמוכים או כלבים מעל גיל שבע שצמיחת הפרווה שלהם מאטה, בהחלט סובלים מקור, גם בחורף הישראלי", אומר יניב שרון, עורך אתר Petnet המרכז מחקרים ונתונים עדכניים מהעולם הנוגעים לטיפול בחיות מחמד.
"בימים גשומים מומלץ להצטייד במעיל גשם, רצוי המשלב שכבת פליז פנימית לחימום. ריח של פרווה רטובה הוא חזק ומאוד לא נעים. כלבים שמרגישים אפילו טיפת רטיבות על הפרווה מתנערים באופן אינסטינקטיבי, ויפזרו רסיסי מים בכל הבית".
מלונת עץ או פלסטיק?
"אם הכלב ישן בחוץ, החורף הוא הזמן לוודא שהמלונה שלו מבודדת קור ורוח", אומר מזרחי. "גם כאן בעלי כלבים רבים לא יודעים שדווקא העץ המסורתי ולא הפלסטיק הוא מבודד הקור האפקטיבי ביותר.
נכון שלהבדיל מפלסטיק עץ עשוי לתפוס רטיבות וטחב, לכן מומלץ לרכוש מלונת עץ בעלת רגלי פלסטיק שלא באה במגע ישיר עם הקרקע – מה שתורם גם לעמידות המלונה וגם לבידוד הכלב מהרצפה הקרה".
התקף לב מסופת ברקים
הבעיה הבוערת ביותר בחורף הם התקפי חרדה, מצוקה ופחד ממשי של כלבים מסוימים מסופות ברקים ורעמים. "צריך לזכור שכלבים מסוגלים לשמוע קולות בחדות של פי שניים עד שלוש מבני אדם", מסביר שרון.
"זה הופך כל סופת ברקים ורעמים לחוויה שנשמעת להם כמו מטווח ירי ללא מגני אוזניים. אנחנו עדים לסיפורים של כלבים שקיבלו התקפת לב כתוצאה מהתעוקה הנפשית של סופת ברקים ורעמים, לכן חשוב מאוד להכניס את הכלב לבית בזמן סופה רועשת, גם אם הוא בדרך כלל ישן בחוץ.
חשוב להיות רגישים ולא לאלץ כלב לצאת לטיול או לעשות צרכים בזמן שהוא חש פחד. ללטף, לחזק ולהרגיע.
ככל שהכלב יראה שאנחנו רגועים – גדלים הסיכויים שגם הוא יירגע. אם אתם בכל זאת חשים שהכלב סובל במהלך סופת ברקים ורעמים גם בבית לידכם, סייעו לו באמצעות חומרי הרגעה".