נס משמיים: חייה של דאניה ניצלו לאחר דום לב והחייאה ממושכת בבית החולים הדסה.
דאניה משעשע בת ה- 17 מבית חנינא פונתה לבית החולים הדסה הר צופים אחרי שהתמוטטה לפתע בביתה כתוצאה מדום לב ואיבדה דופק. באופן נדיר היא ניצלה מן האירוע הקשה ללא פגע לאחר החייאה של יותר מחצי שעה על ידי הצוות הרפואי.
1 צפייה בגלריה
דאניה, האחים שלה, וד"ר דגן
דאניה, האחים שלה, וד"ר דגן
דאניה, האחים שלה, וד"ר דגן
(צילום: דוברות הדסה)
"זה היה במהלך חג, התעוררנו לארוחה ושמענו קול חבטה מהחדר של דאניה", סיפר אביה, זיאד משעשע, "רצנו במהירות וראינו אותה מכחילה על הרצפה. מייד הבנו שהיא במצוקה ואח שלה התחיל לעשות לה החייאה. בגלל שפחדנו לבזבז זמן, החלטנו לפנות אותה בעצמנו לבית החולים. במהלך כל הנסיעה לבית החולים המשכנו את ההחייאה בלי להפסיק".
עם ההגעה לבית החולים, תוך דקות הגיעו 10-15 אנשי צוות שהבינו מייד את גודל האירוע. הניטור של הלב הראה קו ישר - הלב שלה הפסיק לפעום. הרופאים ושאר הצוות הרפואי פעלו במהירות כדי להחזיר אותה לחיים. "רק אחרי יותר מחצי שעה הלב שלה חזר לפעום. זו הייתה התרגשות שאי אפשר להסביר, הצילו לי את הילדה, החזירו אותה לחיים", סיפר האב.
"כשהגענו זיהינו שמדובר בהפרעת קצב קטלנית בלב", סיפר ד"ר גיל דגן, רופא במחלקה הקרדיולוגית, "יחד עם ד"ר מואמן עבאסי, רופא במחלקה הפנימית, התחלנו בהחייאה אינטנסיבית תוך מתן שוקים חשמליים וטיפול תרופתי, אחרי יותר מ-30 דקות של החייאה במיון הצלחנו להחזיר לה דופק והעברנו אותה לתהליך של קירור (תהליך הורדת חום הגוף באופן מבוקר), על מנת לאפשר לגוף לרדת למינימום תפקוד ולתת למוח זמן החלמה".
בזכות עיסוקה של דאניה בספורט, ההתאוששות מהטיפול האינטנסיבי הייתה מהירה. תוך פחות מ-48 שעות הצליחו הרופאים לגמול אותה מהנשמה מלאכותית ומספר שעות אחר כך היא כבר התחילה לתקשר עם משפחתה.
"כשמגיעה בחורה צעירה למיון עם דום לב זה מאוד מטלטל, והתפקיד שלנו הוא לדאוג להחזיר אותה לחיים עם מינימום נזק מהאירוע - פיזית ונפשית, על מנת שתוכל להתאושש במהירות האפשרי", סיכם ד"ר דגן.