שני מינויים חדשים בבית החולים 'הדסה' מחזקים את מגמת הנדידה של רופאים בין שני המרכזים הרפואיים הגדולים בעיר.
2 צפייה בגלריה
ד"ר טבת. "להחליף אווירה"
ד"ר טבת. "להחליף אווירה"
ד"ר טבת. "להחליף אווירה"
(צילום: דוברות הדסה)
ד"ר אהרון טבת מונה לאחרונה למנהל חדרי הלידה בהדסה עין כרם. מדובר בתפקיד חשוב במיוחד מכיוון שמחלקת יולדות היא הרווחית ביותר עבור כל מרכז רפואי. הסיבה לכך היא שהמדינה משלמת לבתי החולים כ-15 אלף שקל עבור כל אשפוז של יולדת, סכום הגבוה פי שבעה מזה שמשולם במקרה של אשפוז במחלקה פנימית.
בתי החולים משקיעים בתחום זה, מכיוון שאשפוז ממוצע במחלקת יולדות קצר יותר בהשוואה ל'פנימית'. מדובר גם בנשים צעירות שרובן בריאות, ולכן יש פחות סיבוכים, ניתוחים, וצורך בהשגחה צמודה.
ד"ר טבת (49), נשוי ואב לשלושה, למד רפואה באוניברסיטת בן גוריון ועבר התמחות במיילדות וגינקולוגיה בשערי צדק. לאחר מכן עבר התמחותעל ברפואת אם־עובר באוסטרליה. בהמשך עבד כרופא בכיר ביחידה להריון בסיכון וחדר לידה בבית החולים שערי צדק, ובשנת 2017 מונה לנהל את חדר הלידה במרכז בבית וגן.
מטעמו של ד"ר טבת נמסר: "הציעו לי מהדסה לעבור ורציתי לשנות כיוון. זה לא שהיה לי רע בשערי צדק, היה לי טוב מאוד. אבל הרגשתי שזה זמן בשבילי לשנות, להתקדם, ולהחליף אווירה".
מינוי נוסף הוא של ד"ר טל הדר שתהיה מעתה המנהלת החדשה ביחידה לכירורגיה של השד, בעין כרם. עד למינוי היא עבדה כרופאה בכירה ביחידה לכירורגיית שד ב'שערי צדק'. ד"ר הדר תפגוש מדי יום את חברתה, מנהלת היחידה לאונקולוגיה של השד במרכז הרפואי, ד"ר שני פאלוך־שמעון, שלפני חצי שנה 'ערקה' אף היא מבית החולים שבבית וגן.
2 צפייה בגלריה
ד"ר הדר
ד"ר הדר
ד"ר הדר
(צילום: דוברות שערי צדק)
הדר (45), נשואה ואם לשלושה, למדה רפואה באוניברסיטה העברית והתמחתה במחלקת כירורגיה־כללית בעין כרם.
בהמשך עברה ד"ר טל תת ההתמחות בכירורגיית שד אונקולוגית, במרכז הסרטן שבמרכז הרפואי וושינגטון. את מחקר הפוסט־דוקטורט בנושא סרטן הראש והצוואר היא ביצעה בבית הספר לרפואה הנחשב על שם ג'ון הופקינס, שבבולטימור, ומיד לאחר מכן הצטרפה לשערי צדק.