משרד הבריאות הכריז השבוע על שישה אחים ואחיות ירושלמים שיקבלו תעודת הוקרה על פעילות ייחודית ותרומה יוצאת דופן למיגור וטיפול במגיפת הקורונה מנשיא המדינה, ראובן ריבלין. התעודה תוענק ביום האחות הבינלאומי 2021 שמצוין בחודש מאי. אלה האחים והאחיות הירושלמים שנבחרו:

ד"ר חדווה לוין

ד"ר לוין היא ראש תחום סיעוד פנימי למבוגרים במרכז האקדמי לב בירושלים. היא שימשה כאחות במחלקת טיפול נמרץ קורונה בשיבא. "הייחוד שלה הוא החיבור בין השטח לאקדמיה", נמסר מהמרכז האקדמי.
6 צפייה בגלריה
ד"ר חדוה לוין
ד"ר חדוה לוין
ד"ר חדוה לוין
(צילום: באדיבות מרכז האקדמי לב)

שלי אשכנזי

אשכנזי היא האחות היחידה לטיפול נמרץ בהדסה עין כרם, שנבחרה לקבל תעודות הוקרה מהנשיא על פעילות מקצועית וייחודית של הכשרת צוותי בית החולים לטיפול בחולי קורונה מורכבים.
6 צפייה בגלריה
שלי אשכנזי
שלי אשכנזי
שלי אשכנזי
(צילום: דוברות הדסה)

אביגיל דמרי

דמרי אחות ההוספיס בהדסה הר הצופים, שפועלת למען הטבת חווית המטופל בסוף חייו בהוספיס, ונמנית על צוות המרכז את סיפורו האישי של כל מטופל לאורך חייו.
6 צפייה בגלריה
אביגיל דמרי
אביגיל דמרי
אביגיל דמרי
(צילום: דוברות הדסה)
ד״ר רלי אלון, סמנכ״ל הסיעוד ומקצועות הבריאות בהדסה מסרה: "שלי ואביגיל הן פנינות גאווה, סמל אמיתי לאהבת אדם ולעשייה מצויינת החותרת להעמקה ולטיפול מיטבי בחולה ובמשפחתו. משפחת הדסה מריעה לשתיהן ולשאר צוותי הסיעוד ומתרגשת מאוד".

אוסמה בדראן

בדראן הוא אח ראשי באגף הקורונה מהמרכז הרפואי הרצוג. אוסמה יקבל תעודת הוקרה על פעילותו המקצועית, ועל היותו דוגמא למופת, מסירות, ואהבת אדם. אוסמה בדראן, הקים את אגף הקורונה בהרצוג, שהגיע בשיא ל- 120 חולים.
6 צפייה בגלריה
אוסמה בדראן
אוסמה בדראן
אוסמה בדראן
(צילום: דוברות הרצוג)
"אוסמה היווה דוגמה אישית, באשר נכנס בכל בוקר למחלקות הקורונה. הושיט עזרה בכל העשייה הנדרשת, שוחח עם החולים ובני המשפחות, ופיתח את נושא ביקורי המשפחות במרפסת המחלקה (על מנת שבני המשפחה של המטופלים לא יכנסו למחלקות הקורונה, הם נפגשו במרפסות המחלקות - בחוץ)", נמסר מהמרכז הרפואי הרצוג.

נעמה בגריש

בגריש היא אחות ראשית במחלקה לרפואה דחופה במרכז הרפואי שערי צדק .בגריש בוגרת בית הספר לסיעוד 'אסף הרופא' של האוניברסיטה העברית, החלה דרכה בשערי צדק לפני 12 וחצי שנים כאחות אחראית של המחלקה לרפואה דחופה.
6 צפייה בגלריה
נעמה בגריש
נעמה בגריש
נעמה בגריש
(צילום: דוברות שערי צדק)
"זו הייתה שנה שהעמידה את הערכים שלנו כאחים ואחיות במבחן. את מקום הקירבה לחולה, תפס הריחוק, ואת המגע האנושי, החליף מגע עטוי כפפות ומיגון", מסרה בגריש, "שנת התהפוכות שעברנו, העצימה את הערכים שלנו כצוות, חיזקה את רוחנו ואת הדבק המחבר בינינו. אני מסתכלת אחורה בגאווה והערכה אין סופית ומודה על הזכות לקחת חלק כל כך משמעותי במערכה הזו, עם השותפים האלה".

אחמד עודה

עודה הוא אח בלאומית שירותי בריאות ומתגורר במזרח ירושלים. אחמד עובד בלאומית מזה שלוש וחצי שנים, במהלך תקופה קצרה יחסית חולל אחמד מהפיכה של ממש בתחום הסיעוד במרפאות מזרח ירושלים של לאומית.
6 צפייה בגלריה
אחמד עודה
אחמד עודה
אחמד עודה
(צילום: באדיבות קופת החולים לאומית)
"אחמד פעל מאז פרוץ הקורונה במקצועיות ואחריות על מנת לספק למבוטחי לאומית במזרח העיר ירושלים מענה מיטבי מהיר ובטוח בתקופה מאתגרת זו. אחמד הקים את מערך דיגום הקורונה של לאומית במזרח העיר והסיירת המובחרת לחיסוני קורונה שמגיעה לכל מקום אפשרי במזרח העיר והעלה את שיעור המתחסנים של לאומית במזרח ירושלים באופן משמעותי", נמסר מקופת החולים.