המעבר המפתיע של השנה החדשה: ד"ר שני פאלוך־שמעון, ששימשה עד לאחרונה כמנהלת היחידה לאונקולוגיה של השד במרכז הרפואי שערי צדק, עוברת אל המתחרים. הצעד נעשה, בין היתר, בגלל היכרות מוקדמת בינה לבין מנכ"ל הדסה פרופ' זאב רוטשטיין.
1 צפייה בגלריה
שערי צדק
שערי צדק
שערי צדק
(צילום: יואב דודקביץ')
"אני מכיר אותה כמה עשרות שנים", אמר המנכ"ל, "לוויתי אותה מאז שעבדה בשיבא. מקווה שיהיה לנו שיתוף פעולה טוב שיעזור לתושבות ירושלים".
עוד בחדשות:
כ־5,000 נשים מאובחנות מדי שנה כחולות בסרטן השד בישראל וזו המחלה הממארת השכיחה ביותר גם בארץ וגם בעולם המערבי. ככל שהסרטן מאובחן מוקדם יותר, עולים סיכויי הריפוי עד ל־90% בקירוב. לכן מרכזים רפואיים בכירים בעולם, מחפשים כל הזמן רופאים ורופאות מובילים בתחום.
רוטשטיין: "ד"ר פאלוך־שמעון היא מומחית לאונקולוגיה ועוסקת בטיפול בסרטן שד בכל שלבי המחלה. היא אחראית גם לתחומים של סרטן שד בצעירות וטיפול טרום ניתוחי.
"פאלוך־שמעון שימשה כחוקרת ראשית בבית החולים במספר מחקרים קליניים בפאזה מוקדמת וכחוקרת משנית בכל המחקרים הקליניים המתבצעים ביחידת השד במרכז הרפואי שערי צדק".
"פאלוך־שמשון נחשבת לאחת המובילות בסרטן שד מתקדם בתחום הטיפולי והן בהיבט המחקרי", סיכם פרופ' רוטשטיין.

יש כבר מחליף

ד"ר פאלוך־שמעון היא עולה ותיקה מאוסטרליה - את לימודי הרפואה שלה סיימה ב-Monash University שבמלבורן. ב־2002 היא הגיעה לישראל והתמחתה באונקולוגיה במרכז הרפואי שיבא, תל השומר.
במקביל, סיימה פאלוך־שמעון תואר שני באפידמיולוגיה ב-London School of Hygiene & Tropical Medicine.
במשך שמונה שנים שימשה הרופאה האונקולוגית בשלל תפקידים במכון לגידולי שד בבית החולים 'שיבא', תל השומר. בין היתר, היא הקימה את השירות הראשון והיחידי בישראל לסרטן שד בצעירות. במקביל לתפקידיה הרבים, היא גם מתנדבת כיועצת לעמותת ברכה שנותנת ייעוץ ותמיכה לאנשים עם מוטציה גנטית בBRCA1/2 ולנשים בסיכון גבוהה לחלות בסרטן שד ללא רקע גנטי מוכח.
מ"שערי צדק" נמסר: "לאחר כשנה בה ניהלה את המערך האונקולוגי בשערי צדק הודיעה ד"ר פאלוך כי היא מעוניינת בשינוי ובסיום תפקידה. לד"ר פאלוך זכויות רבות בטיפול במטופלים רבים. אנו מודים לה ומאחלים לה בהצלחה".
במרכז הרפואי הוסיפו כי המערך האונקולוגי שלהם ממשיך להתפתח ובעוד כשנתיים צפוי להיחנך בבית החולים מרכז הסרטן החדש והמכון לרדיותרפיה.
בנוסף, לדבריהם, בשבועות הקרובים יתחיל לכהן כמנהל המערך פרופ' ניר פלד, מבכירי האונקולוגים בארץ.
לעדכונים נוספים - חדשות ירושלים