חדשות מהצוות המנהל של הדסה: לאחר חודשיים בלבד אמי פלמור התפטרה מדירקטוריון בית החולים, זאת בסמוך למינוי של דליה איציק ליו"ר הוועד המנהל. פלמור, שבספטמבר 2019 סיימה את תפקידה כמנכ"ל משרד המשפטים עם כניסתו של השר אוחנה לתפקיד, אמרה השבוע ל"ידיעות ירושלים": "הבנתי שאין לי מספיק זמן כדי להקדיש לדירקטוריון". עם זאת, גורמים במרכז הרפואי מניחים שמאחורי ההחלטה עמדו סיבות נוספות, וכראיה לכך הם מציינים כי מי שמונה להחליף את חברת ההנהלה המתפטרת הוא יגאל מולד חיו.
2 צפייה בגלריה
פלמור. בחרה לעזוב
פלמור. בחרה לעזוב
פלמור. בחרה לעזוב
(צילום: אלכס קולומויסקי)
חובבי התרבות זוכרים אותו כמי שהיה מנכ"ל פסטיבל ירושלים כמי שניהל את הסינמטק העירוני, אך הוא גם נמנה עם חבר הנאמנים של הדסה אינטרנשיונל, שבראשו עמדה איציק, עד למינוי הנוכחי.

מצוקה תקציבית שנמשכת שנים

בית החולים, שהוקם ב־1918 ועובדים בו כ־5,000 איש, סובל בשנים האחרונות מבעיות תקציביות. בשנת ‭ 2014‬נחשף גירעון ענק בהיקף של ‭ 1.3‬מיליארד שקל, ולשם השוואה, לפני תחילת הקורונה עמד התקציב השנתי על 2.6 מיליארדי שקלים.
ביולי 2014 אישרה ועדת הכספים של הכנסת, בהתאם להסכם ההבראה שאושר על ידי בית המשפט, סיוע גדול במיוחד בגובה של‭1.4 ‬ מיליארד שקל, שנועד להתפרס על פני שבע שנים, עד סוף ‭ .2020‬
כשנה לאחר תחילתו של הסכם ההבראה, ב־‭,2015‬ מונה פרופ' רוטשטיין, עד אז המנכ"ל הדומיננטי של שיבא - למנכ"ל הדסה. בתוך זמן קצר החלו התכתשויות בינו לבין הגופים המלווים והמפקחים של התוכנית.
במהלך הקורונה זינקו ההוצאות של בית החולים, ורוטשטיין גם קיבל בצעד חריג החלטה להקפיא תשלומים לספקים. בהנהלת בית החולים סירבו גם השבוע לחשוף את היקף הגירעון, אולם לדברי גורמים בדירקטוריון, המצב כיום חמור יותר מבתחילת המשבר.השינויים האחרונים, ובהם המינוי של איציק ליו"ר הארגון, במקום ארז מלצר שסיים את כהונתו, התבצעו למרות ההתנגדות של משרד האוצר.
כמו כן הזעזוע במרכז הרפואי הגדול מתרחש על רקע העובדה שהסכם ההבראה היה תקף עד דצמבר 2020 ועד כה טרם נחתם הסכם חדש.

רוטשטיין תקף את המינוי של איציק

בחודש נובמבר, כאשר ארגון 'נשות הדסה', הבעלים של בית החולים, הציע לתפקיד את איציק, אמר רוטשטיין: "זה נשמע כל כך הזוי שאין לי מה להגיד. כאילו מישהו מתבדח". לטענתו של המנכ"ל, הוא חשב שיש למנות דמות עם ניסיון במערך הבריאות, במיוחד בתקופת הקורונה, והיה מעוניין בהמשך כהונתו של ארז מלצר, ששימש כיו"ר הדסה בשש השנים האחרונות. כעת עולה השאלה כיצד הוא יסתדר עם יושבת הראש החדשה.
בארגון נשות הדסה בירכו על בחירתה של איציק ואמרו כי מדובר במועמדת ראויה בעלת ניסיון רב שנים שכיהנה בשורה של תפקידים מהבכירים ביותר במדינת ישראל. איציק היא ירושלמית מלידה, משפטנית ובוגרת האוניברסיטה העברית בספרות ובהיסטוריה.
2 צפייה בגלריה
דליה איציק
דליה איציק
דליה איציק
(צילום: יובל חן)
יושבת הראש החדשה של דירקטוריון הדסה הייתה סגנית ראש העירייה וחברת מועצתה, ובהמשך כיהנה בתפקיד יושבת ראש הכנסת. בין התפקידים שמילאה בעבר - השרה לאיכות הסביבה, שרת המסחר והתעשייה ושרת התקשורת בממשלות ישראל, יו"ר ועדות החינוך והתרבות והמדע והטכנולוגיה של הכנסת וכחברת כנסת במשך כ־20 שנה.
דליה איציק אישרה השבוע את מינויו של מולד חיו לחבר בדירקטוריון: "מולד חיו הוא רכש חשוב, מועיל ויעיל לדירקטוריון, ואנו שמחים על הצטרפותו".