האמנית הירושלמית דניאלה וכסלר, שופטת בדימוס, הוציאה לאור ספר אמנות חדש בשם "החיים שלי מתחת לעץ".
בסוף השבוע הוא הושק באירוע חגיגי עם עשרות משתתפים שהגיעו לתערוכת היחיד שלה המוצגת בגלריית "טובה אוסמן" בתל אביב.
2 צפייה בגלריה
דניאלה וכסלר
דניאלה וכסלר
דניאלה וכסלר
(צילום: יונתן וכסלר)
בחזית הגלריה לאמנות מוצגת תערוכה ייחודית של קומקומים שעוצבו על ידי הסופרת והמשוררת נורית זרחי, כלת פרס ישראל לספרות ולשירה. "החיים שלי מתחת לעץ" כולל אוסף ציורים וטקסטים המאוגדים יחדיו ומתארים רגעים ותחושות מחייה של דניאלה וכסלר.
קראו גם:
וכסלר מספרת כי לפני שפנתה לעולם המשפטי היא תמיד הייתה ציירת. היא התחילה לעבוד כתובעת, בהמשך בפרקליטות המדינה, מאוחר יותר שימשה שופטת בבית משפט השלום ולאחר מכן בבית המשפט המחוזי בירושלים. בתפקידה האחרון שימשה כיו"ר ועדת השחרורים מבית הסוהר.
2 צפייה בגלריה
ספרה החדש של דניאלה וכסלר
ספרה החדש של דניאלה וכסלר
ספרה החדש של דניאלה וכסלר
(צילום: יונתן וכסלר)
"לציורים שלי יש השפעה על החיים שלי, כי הם ביני לבין עצמי או בין המתבונן. במשפט ההשפעה היא על חייו של אדם אחר, ואתה מרגיש אחריות על גורלות של אחרים. במידה ויש טעות בציור, אז אפשר לתקן או לצייר ציור אחר, אך במידה ויש טעות במשפט, יש מי שיסבול מזה. זאת אחריות מאוד גדולה".
בימים אלו היא עובדת על ספר היסטורי המתעד את תולדות משפחתה: סיפור של תהפוכות ועל הציונות המקיף ארצות שונות וזמנים שונים ומתאר אנשים דומיננטיים שהפכו לחלק מההיסטוריה של מדינת ישראל.
"הצבתי לעצמי כמטרה לסיים כבר השנה את כתיבת הספר הזה. בספר יש הרבה חומרי ארכיון, אותם אספה אמי במשך שנים רבות. את חלק מהמסמכים הבטחתי לתת לארכיון הציוני וליד בן צבי, ואף נתתי 600 צילומים היסטוריים כמו למשל, יוסף טרומפלדור עם אחות של סבתי שהייתה ארוסתו, הוריי וגם בעלי עוזי ז"ל עם כל ראשי המדינה.
"אבי עמנואל רסין ז"ל הקים את חברת הדלק, תרם לאוניברסיטאות ואף הגה את פרס יו"ר הכנסת לאיכות החיים שהוא הביא עבורו לכנסת תרומה בסך מיליון דולר".