נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין: "אורז-שעועית של מסעדת 'רחמו' בשוק מחנה יהודה".
ד"ר אבשלום קור: "יש לנו חרוז במשפחה: הולכים ל"סימה", שהִק-סימה! והמנה? מעורב ירושלמי ואורז עם שעועית. אמרו חז"ל: 'למה נקרא שמה שעועית? שמשעשעת את בני המעיים!'".
5 צפייה בגלריה
ריבלין
ריבלין
ריבלין
(צילום: יאיר שגיא)
הלל פרקש: "יש לי סיור חובה בין כמה מקומות שאני הכי אוהב בעיר וכולל את מוסקה בפינתי, מעורב בסימה, סנדוויץ העוף של זוני וחומוס ערפאת בעיר העתיקה אחרי שער יפו".
עדן מאירי: "אני חולה על הטעם של 'באו באו' ב'סטשיין' שבמתחם התחנה. זה שתי לחמניות מאודות מלאות בנתחי אסאדו עם רוטב פיקנטי שהם מכינים במקום. מאוד התגעגעתי למחנה יודה לאווירה המיוחדת ולאוכל".
5 צפייה בגלריה
אבשלום קור
אבשלום קור
אבשלום קור
(צילום: שאול גולן)
הזמר אבי אופק: "מתגעגע ל'עזורה' בשוק מחנה יהודה. אוכל מבושל על פתיליות עם מנה מיוחדת של סופריטו בשר. חומוס משובח שמזכיר לי טעמים מהבית של סבתא".
רתם רבי: "אני הכי התגעגעתי ל'המוציא' המאסט זה הקינוחים השווים עם העוגיות המרוקאיות. מה שאני אוהבת שם זו מנה משולבת של קוסקוס עם דג סלומון. היא לא מופיעה בתפריט הרגיל, אבל טעמתי פעם ומאז אני כל פעם מבקשת מאבי לוי שיכינו לי".
5 צפייה בגלריה
רתם רבי
רתם רבי
רתם רבי
(צילום: טל שחר)
מנכ"ל שערי צדק פרופ' עופר מרין: "בשוק, בגינה קטנה חבויה מעין, יש ל'יוסי חוכמת הבורקס' או בשמו המוכר 'הבורקס החיפאי' פינה קסומה בה אפשר לאכול בורקס מופלא עם ביצה קשה וירקות ולשתות סחלב חם
יעקב אחימאיר: "אני מחשיב מאד את ארוחת הבוקר, כה חיונית לי לפתיחת היום. בתחום זה אהודה עלי מסעדת "קפית" ברחוב עמק רפאים".
פרופ' אבי ריבקינד מהדסה: "צאקרה של ערן וסאטייה של אילן. במנות הראשונות ־ אין אפס, אתה יודע מה אתה מקבל ואין הפתעות! טעים ברמות על".
5 צפייה בגלריה
פרופסור ריבקינד
פרופסור ריבקינד
פרופסור ריבקינד
( צילום: אלכס קולמויסקי, )
יו״ר 'הגיחון' אבי בלשניקוב: "הגעגוע הגדול ביותר הוא לקובה חמו של מסעדת עזורה בשוק מחנה יהודה. לשבת בעזורה, להריח את ריחות השוק, לשמוע את הקולות, ולאכול שתי מנות של קובה חמו ־ זו פנטזיה שאי אפשר להסביר".
שף אביב משה: "המקום הראשון שאני מתגעגעג אליו זה האוכל בבית של אמא שלי. אבל בין כל המסעדות המזללות והברים, אני אף פעם לא מוותר על מנת מעורב בסטקיית חצות".
5 צפייה בגלריה
אביב משה
אביב משה
אביב משה
(צילום: רפי קוץ)
ג'קי לוי: "למען האמת, הייתי רוצה לאכול בכל מסעדה שרק יתאפשר לי, אבל אם אתם מאלצים אותי להצטמצם רק לאחת, אני אלך על הסופריטו של עזורה".