מהו ביטוח דירה ומדוע אתם זקוקים לו?
כדי שתדעו איזה ביטוח מתאים לצרכים שלכם, תחילה יש להבין מה כולל ביטוח דירה.
ביטוח דירה נחלק לשני תחומים עיקריים - ביטוח למבנה וביטוח לתכולה. כל אדם אשר רוכש ביטוח דירה, יכול לבחור באחד משני הכיסויים הללו או את שניהם יחד.
אם הבית בו אתם מתגוררים הינו בבעלותכם, כדאי שתהיו מכוסים וערוכים לכל מצב שעלול לקרות באמצעות ביטוח משולב של מבנה ותכולה.
1 צפייה בגלריה
ביטוח דירה
ביטוח דירה
ביטוח דירה
(צילום: shutterstock)
אם אתם גרים בדירה שכורה, תוכלו להגן על החפצים והריהוט שלכם באמצעות ביטוח תכולה.
עבור כל אחד מסוגי הביטוח, ישנם כיסויים הכלולים בפוליסה וישנם כאלו אשר ניתן לרכוש בנפרד ובעלות נוספת.
באיילון ביטוח תקבלו במסגרת ביטוח הדירה מגוון רחב של כיסויים למקרים שונים, כגון: נזקי אש, פריצה וגניבה, צד שלישי, חבות מעבידים ועוד כיסויים נוספים בהתאמה אישית.
למה חשוב לרכוש כיסוי עבור המבנה?
במסגרת ביטוח המבנה מכוסה מבנה הדירה המיועד למגורים ובין היתר גם הצנרת הדירתית ועוד, כמובן בהתאם למפורט בסעיפי הפוליסה שרכשתם.
אם יש לכם ביטוח מבנה, אתם יכולים להישאר רגועים ולדעת שגם במקרה של שריפה או רעידת אדמה, הביטוח יסייע לכם בשיקום המבנה ויחסוך לכם את העלויות הגבוהות.
למה חשוב שיהיה לכם ביטוח תכולה?
ביטוח תכולה נועד לכולם, גם לאנשים שמתגוררים בשכירות ומעוניינים להגן על כל הרכוש האישי שלהם, כגון: הריהוט והחפצים, שנמצאים בתוך הדירה השכורה ואינם מכוסים בביטוח המבנה.
כך שאם חלילה יקרה מצב בו הרכוש שלכם בתכולת הדירה ניזוק כתוצאה ממקרים שונים, כגון: שריפה או רעידת אדמה, הביטוח יסייע לכם במישור הכלכלי.
יש לכם אופניים? אתם יכולים לבטח אותם במסגרת ביטוח התכולה!
כיוון שאופניים, לרבות אופניים חשמליים, סאגווי או קורקינט חשמלי, הם דרך לגיטימית ופופולרית להתנייד היום ממקום למקום, ומשפחות רבות רוכשות אחד מהם ולעיתים אף יותר, חשוב לציין כי ניתן לבטח גם אותם כחלק מתכולה הדירה. לשם כך, חשוב לציין אותם באופן פרטני בטופס ההצעה ובדף הפוליסה בכפוף לתנאי הפוליסה וחריגיה.
בתים חכמים, אינטרנט ורשתות ביתיות
חשוב לדעת כי כיום תוכלו לרכוש באיילון ביטוח, ביטוח סייבר ייחודי המתאים לבעלי "בית חכם" ולמבוטחים שיש להם מוצרי חשמל המחוברים לרשת WIFI הביתית.
מהו ביטוח צד שלישי?
כמה מילים על ביטוח צד ג'. כחלק מהכיסוי הסטנדרטי של ביטוח דירה ותכולה, קיים כיסוי ביטוחי גם עבור נזקים אשר נגרמו לאדם אחר או לרכוש אחר.
החשיבות של ביטוח תכולה וצד ג' או ביטוח מבנה היא מהותית ביותר. זהו הגב הכלכלי החזק והאיתן אשר יעמוד מאחוריכם ומאחורי משפחתכם ויפצה אתכם כספית ברגע האמת.
חבות מעבידים לעובדי משק בית
חבות מעבידים הוא כיסוי אשר ניתן להוסיף לפוליסה. סעיף זה מעניק כיסוי ביטוחי אם איש מקצוע (לדוגמה עוזרת בית) אשר עובד בשטח המבנה המבוטח, חלילה נפגע או נפצע והאחריות על הפגיעה מוטלת על בעלי הדירה. הפיצוי תחת סעיף זה ישולם בתנאי ששולמו על אותו עובד דמי ביטוח לאומי. הכיסוי הביטוחי אינו מחליף את הצורך בתביעה כנגד הביטוח הלאומי.
בכפוף לתנאי הפוליסה וחריגיה.