תכנון וביצוע שיפוץ הוא ללא ספק תהליך מורכב ומרגש, שישראלים רבים עוברים במהלך חייהם. עם תהליך זה, מגיעות המון מחשבות ותהיות, על היקף השיפוץ, מטרתו המדויקת, התקציב המוקדש אליו ועוד רבות. בין כל התהיות וההחלטות הרבות שתידרשו לקבל, אחת החשובות ביותר היא בחירת האיש הנכון למשימה – הקבלן הטוב ביותר עבור השיפוץ שבו אתם מעוניינים. בכתבה זו, ננסה לעזור לכם קצת, ונתייחס לקריטריונים המובילים שאליהם יש להתייחס בבחירת קבלן.
1 צפייה בגלריה
לבחור נכון קבלן שיפוצים
לבחור נכון קבלן שיפוצים
לבחור נכון קבלן שיפוצים
(צילום: freepik)
ניסיון ותחום התמחות
רבים לא יודעים זאת, אך חשוב בהחלט להכיר את העובדה שלקבלנים שונים יש התמחויות שונות, כגון קבלני שלד, חשמל, ריצוף ועוד. כך, אם אתם רוצים לוודא כי אתם נמצאים בידיים מקצועיות במיוחד, בדקו את תחומי ההתמחויות של הקבלנים הרלבנטיים עבורכם. בנוסף, הניסיון של הקבלן הוא בהחלט פקטור משמעותי. איך בודקים זאת בצורה הטובה ביותר? קודם כל, תשאלו כמובן את הקבלנים כמה שנים הם נמצאים בתחום, ואיזה תפקידים מילאו בעבר. אך מעבר לכך, מומלץ מאוד לבקש לראות עבודות קודמות שבוצעו על ידי כל קבלן, בפרט עבודות דומות לזאת שאתם מבקשים. אפשרות זו תוכל לסייע לכם להבין את איכות ונראות התוצאה הסופית.
המלצות
המלצות הן תחום בהחלט מסובך, בעיקר במדינה שלנו, בה רבים נוטים להמליץ בקלות דעת. עם זאת, ישנן דרכים לבדוק היטב האם ההמלצות שקיבלתם הן באמת רלבנטיות עבורכם. בדקו, למשל, מעבר לחוויית הלקוח עם הקבלן, האם הוא תמיד הגיע בזמן, האם הוסיף תשלומים נוספים מעבר להצעת המחיר, והאם עמד בלוח הזמנים. בנוסף, כמובן חשוב לשים לב כי הממליץ הזמין עבודת שיפוץ דומה לשלכם, ואם מדובר בעבודת איטום, וודאו כי עבר חורף אחד לפחות מאז השיפוץ. מעבר לכך, אין ספק כי מספר המלצות על קבלן אחד תמיד יהיו שוות יותר. בין אם קיבלתם המלצות ובין אם לא, מומלץ ביותר לחפש ביקורות באינטרנט על הקבלנים השונים, אך יש לשים לב כי חלק מן האתרים מקדמים רק קבלנים אשר משלמים להם.
רישום אצל רשם הקבלנים
בנושא זה, חשוב ביותר לדעת כי התחום פרוץ, וכי לא מעט קבלנים אינם רשומים. אם אתם מחפשים קבלן שיפוצים בירושלים או בסביבתה, יש בהחלט משמעות גדולה לבחירה בקבלן רשום. קבלן רשום יהיה מחויב לעבוד לפי התקן, יהיה תמיד בעל הכשרה מקצועית משמעותית ותמיד יהיה עליו פיקוח. בנוסף, קבלן רשום תמיד ייתן לכם אחריות, בין 1-5 שנים. כך, תוכלו לישון בשקט בידיעה כי אם יש כל תקלה בשיפוץ, הוא ידאג לתקן אותה בהקדם. לכן, אין ספק כי יש יתרונות רבים לבחירה בקבלן רשום.