כך למשל, הרבה מאוד צעירים וצעירות בוחרים לפנות אל חברת אבטחה בירושלים גלשן שווקים ובערים אחרות בארץ ולחפש דרכה עבודה בתחום. המטרה שלהם, היא להשתלב במסגרת מאגר המאבטחים של החברה ולשמש בתפקיד בהתאם לדרישות שלה וליהנות מהתנאים שהיא מספקת למי שעובד אצלה. בהמשך המאמר נסביר מדוע עבודה תחת חברת שמירה בירושלים או בכל מקום אחר נחשבת פופולארית בקרב צעירים וצעירות רבים חשוב, נסביר בקצרה אילו דרישות החברה מציבה בפני מועמדים וכן אילו סוגי עבודות היא מספקת להם.
1 צפייה בגלריה
גלש”ן שווקים אבטחה
גלש”ן שווקים אבטחה
גלש”ן שווקים אבטחה
(צילום: PIXABAY)
מה צריך בשביל להיות מאבטח ואילו סוגי עבודות קיימים בתחום? לא כל אחד ואחת יכולים להיות מאבטח. מודעות דרושים מאבטחים, בכל חברת שמירה, בין אם מדובר על אבטחה של מוסדות ציבוריים, מקומות עסקיים וכל מקום אחר, מציגים רשימה ארוכה של תנאים ודרישות. רק מי שעומד בהם יכול להתקבל לעבודה. ההסבר לכך הוא פשוט, לעבודת מאבטח יש הרבה מאוד חשיבות ועל כתפיו מוטלים הביטחון של כל האנשים אשר מגיעים אל המקום בו הוא מוצב ועליו הוא מאבטח. בין הדרישות, על מאבטחים בישראל להיות בוגרי טירונות קרבית, הם צריכים להיות מסוגלים להשתמש בנשק, קיימת דרישה לכושר גופני ברמה סבירה, בלי עבר פלילי, וכן להיות מסוגלים לבצע את העבודה כפי שנדרש מהם מבחינת לוחות זמנים והיבטים אחרים עבודת אבטחה היא מאוד רחבה. אפשר לחלק אותה לשני תחומים עיקריים. ישנם מאבטחים אשר ממוקמים במקום ספציפי. למשל, מוסדות ציבור, מוסדות חינוך, בתי עסק ועוד. הם תמיד יוצבו באותו מקום אלא אם יש סיבה מיוחדת ואז הם יתבקשו לאבטח במקום אחר. חשוב להבהיר, למרות שהם מוצבים במקום מסוים, עדיין הם שכירים של חברת אבטחה ומקבלים ממנה משכורת ושאר תנאים סוציאליים. לעומת זאת, ישנם מאבטחים שאינם מוצבים במקום קבוע אלא במקומות שונים. דוגמא לכך, הם מאבטחים שעובדים עם גורם מסוים שמופיע באתרים ויישובים שונים. במקרה כזה, לאן שהוא הולך, הם יילכו איתו. כך נהוג בקרב מאבטחים של אמנים, אישי ציבור ועוד.
מדוע צעירים רבים בוחרים לעבוד באבטחה? ההסבר לכך שצעירים רבים בוחרים לעבוד באבטחה היא, מדובר בעבודה מאוד נוחה. ניקח לדוגמא סטודנטים אשר בוחרים להתקבל אל חברת אבטחה. הרי שהם יכולים לעבוד בלילות וללמוד בימים ובמקומות מסוימים, הם יכולים גם ללמוד בזמן העבודה. זה מאוד נוח, מעבר לכך, בניגוד למה שנתפס, עבודת אבטחה היא עבודה נוחה, קלה, במקרים מסוימים היא מאפשרת גם לעבוד בסופי שבוע וחגים כך שהשכר גבוה יותר, בסך הכל זו עבודה משתלמת לכל צעיר וצעירה אחרי צבא ובזמן לימודים.