במדינת ישראל יש אמנם מערכת בריאות יעילה ומתפקדת, אולם סל הבריאות הבסיסי נותן מענה חלקי, שלא תמיד מספק פתרון למצבים מורכבים. איש מאיתנו הרי לא יודע לחזות את העתיד, אך מספיק להתבונן סביבנו ולראות שמחלות קשות, למשל, הן תרחיש שחשוב להיערך אליו. לכן, רבים מהישראלים רוכשים גם ביטוח בריאות. רק ביטוח כזה, נותן כיסוי לשלל מצבים בלתי צפויים העלולים להיות כרוכים בהוצאות כבדות.
רכישה של פוליסת ביטוח בריאות היא רכישה מאתגרת, והבחירה בחברה המבטחת צריכה להתבסס על שקלול של שלושה מרכיבים עיקריים: הכיסוי, השירות והמחיר. כאשר מדובר בכיסוי, חשוב להבין שיש מגוון פוליסות שנותנות כיסוי למצבים שונים – למשל, כיסוי למחלות קשות, לתרופות שאינן בסל ועוד. לעתים קרובות, הפוליסות די דומות, כך שכדאי לבדוק אם אתם יכולים לקבל גם ערך מוסף שהופך את ההצעה של חברה מסוימת לעדיפה.
בנושא השירות כדאי לזכור דבר חשוב: ביטוח בריאות, הוא ביטוח שככל הנראה נזדקק לו ברגעים קשים. לכן, נושא השירות הוא חשוב במיוחד. לא כדאי להתפשר עליו כדי לשלם פחות.
1 צפייה בגלריה
חברת כלל ביטוח
חברת כלל ביטוח
חברת כלל ביטוח
(צילום: פוטוליה)
ביטוח נסיעות לחו"ל – אל תתעצלו להשוות אז כאמור, על בריאות לא חוסכים – וזה נכון גם מחוץ לגבולות ישראל. בתוך כל ההכנות לנסיעה, יש פרט אחד שחשוב לטפל בו מספיק זמן מראש: ביטוח נסיעות לחו"ל. ביטוח נסיעות תמיד היה הכרחי, אבל אם בעבר, לפני הקורונה, היו כאלה שהמעיטו בחשיבותו, כיום זה ברור שביטוח כזה חשוב מתמיד.
אמנם, מדובר בסעיף שמייקר את ההוצאה על הנסיעה, אבל מדובר בכסף קטן לעומת הכסף שתצטרכו להוציא אם באמת יקרה לכם משהו.
לפני מספר שנים הוחלט על רפורמה בתחום, כך שיש פוליסת ביטוח נסיעות המקנה רובד כיסוי בסיסי. המשמעות היא שלא חשוב היכן תרכשו את הביטוח – יש כיסויים שהיא חייבת לכלול.
עם זאת, מאחר שמדובר ברובד בסיסי, מן הסתם כדי לקבל מענה ביטוחי רחב יותר – תצטרכו לרכוש כיסויים נוספים. הרחבה שמומלץ לקנות היא כמובן הרחבה לקורונה.
בנוסף, עבור מי שטס עם הלפטופ שלו למשל, כדאי יהיה לקנות כיסוי למחשב הנייד, ויש כמובן גם כיסוי שניתן לרכוש לטלפון הסלולרי.
במידה שאתם מתכננים סקי או ספורט אתגרי, גם כאן הפוליסה הבסיסית לא תכסה אתכם, וחשוב שתרכשו הרחבה מתאימה.
ואם דיברנו על שלושה מרכיבים שצריכים להיכנס למערכת השיקולים בבחירת הביטוח שלכם בארץ- כיסויים, שירות ומחיר, הדבר נכון גם כאשר אתם טסים לחו"ל.
כאשר מדובר בשירות, הכוונה היא למעטפת השירות שתקבלו אם תיתקלו בבעיה רפואית בחו"ל. כך למשל, ייתכן שתזדקקו לטיפול בחדר מיון, לרופא שיניים או לייעוץ טלפוני. מן הסתם, גם תעדיפו לקבל ייעוץ רפואי בעברית. כדאי לוודא איזה מענה תקבלו, האם יש ייעוץ מרופא בעברית 24/7 ומי מממן את הטיפול הרפואי שאולי תזדקקו לו. כדאי גם לברר באיזה אופן תקבלו את השירות – האם באמצעות אפליקציה, מוקד טלפוני ועוד.