לפני פרוץ משבר הקורונה, שנפל עלינו כרעם ביום בהיר לפני מספר חודשים, המשק במדינת ישראל היה בצמיחה ועליה מתמשכת, שיעורי האבטלה היו נמוכים וההכנסה לנפש גדלה. כל זה הוביל לעלייה ברמת החיים במדינה.
הנתונים היבשים, כפי שפורסמו על ידי המוסד לביטוח לאומי- טרם משבר הקורונה, הינם כי בחודש דצמבר 2019 חיו מתחת לקו העוני 469,000 משפחות, שבהן 1,810,500 נפשות, כשמתוכן 841,700 ילדים. נתון גבוה מאד אולם כיום, לאחר המשבר שפקד את העולם ואת מדינתנו, המצב חמור בהרבה.

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: STOCKUNLIMITED)

בעקבות משבר הקורונה והפסקת הפעילות של תחומים רבים אשר מעסיקים בד"כ עובדים רבים, כמו סגירת אולמות אירועים ואירועי תרבות, הוצאתם לחל"ת של עובדים רבים במשק ואף פיטורין, גדל מעגל האבטלה במדינה שלנו ואיתו גם כמות המשפחות אשר לא הצליחו לכלכל את ביתם ואף נכנסו למעגל העוני.

מתחילים לחזור לשגרה?

אומנם מתחילים לראות ניצנים של החזרת המשק לשגרה בצורה איטית והדרגתית אולם תמונת המצב של המובטלים במדינה עדיין בכי רע.
מרבית העובדים טרם חזרו לעבודתם, אם בכלל יחזרו, מספר העצמאים אשר כלל לא נכנסים למדד האבטלה הינו רב - ולכן משפחות רבות, הן ממעמד הביניים והן אלו שטרם המשבר הצליחו "לסגור את החודש" הפכו לפתע לנזקקים, ביניהם קשישים, ילדים קטנים, אימהות חד הוריות ועוד.

ארגון מאיר פנים

בעקבות המצב הקשה אליו נקלעו רבים מהמשפחות, הקשישים והילדים במדינה - ישנם פניות מרובות לעמותות וארגוני צדקה לסיוע, הן בארוחה חמה והן בתרומות אחרות.
אחד מהארגונים האלו הוא ארגון "מאיר פנים" - ארגון ללא מטרות רווח, כאשר המטרה שלהם היא לסייע לנזקקים בצורה הטובה ביותר. לארגון מאיר פנים ישנו מספר סניפים הפרוסים ברחבי הארץ אשר מטרתם להגיש ארוחה חמה למי שידו אינו משגת, הארגון אף אוסף תרומות על מנת לעזור לקשישים וניצולי שואה עם שמיכות חמות ותנורים בחורף. הארגון אף מפעיל מספר מרכזים לבני נוער- שם הם מקבלים ארוחה חמה, אוזן קשבת ופעילויות נוספות המועברות על ידי מתנדבים.
ארגון מאיר פנים פועלת בשיתוף פעולה עם משרד הרווחה והרשויות המקומיות על מנת לסייע לנזקקים אשר זכאים לקבלת סיוע ותמיכה באמצעות חלוקת סלי מזון באופן קבוע.

איך מתבצעת תרומת מזון לנזקקים?

הארגון פועל לתרומת מזון לנזקקים במגוון מישורים:
רשת בתי התמחוי של ארגון מאיר פנים – המפוזרים בכל רחבי הארץ ומאפשרים בזכות תרומות המזון להאכלה של אלפי נזקקים בודדים שביניהם גם ניצולי שואה.
הטענת כרטיסי מזון ברשת שופרסל למשפחות נזקקות – באמצעות התרומות הנאספות מטעין ארגון מאיר פנים את הסכומים הנאספים ומעביר אותם למשפחות השונות הזקוקות לסיוע.
חבילות מזון – הנזקקים מקבלים חבילות מזון הכוללים מוצרים בסיסיים, מוצרי חלב ובשר, פירות וירקות עד לפתח הבית.
ארוחות חג – לא נעים לחגוג את החגים כשאין אוכל על השולחן. ארגון מאיר פנים דואג להעביר ארוחות חג שלמות למשפחות נזקקות בזכות התרומות הנאספות.
לסיכום, זה המקום להודות ארגון מאיר פנים, אשר דואג לתרומות מזון שוטפות לנזקקים. אם אתם מרגישים שאתם רוצים לקחת חלק ולעשות חסד גדול, אתם מוזמנים להיכנס לאתר ולתרום סכום סמלי שיעשה הבדל ענק.