במקרים רבים, השימוש באופניים נעשה הרחק מהבית, בין אם זה בכבישים מרוחקים, פארקים, יערות, שבילים מסומנים ועוד, אזי שיש צורך לנסוע עם רכב על מנת להגיע אל המקום בו רוצים לרכב. זה נכון כשמדובר על רכיבה ספורטיבית, רכיבה משפחתית או במקרים של רכיבה לצורך טיול בשטח. לשם כך, יש צורך להתקין מנשא אופניים ברכב. מנשא זה מותקן בחלק האחורי של הרכב, כשהמטרה היא, להציב על גבי המנשא את האופניים וכך אפשר לקחת אותם לכל מקום בצורה בטוחה ונוחה. המנשא אמור להיות מסוגל להחזיק אופניים מסוגים שונים ובעלי משקל שונה.
1 צפייה בגלריה
אייזנברג מלך ובניו בע"מ
אייזנברג מלך ובניו בע"מ
אייזנברג מלך ובניו בע"מ
(צילום:shutterstok)
מה זה מנשא מתקפל?
אחד מסוגי המנשאים הפופולאריים ביותר, הוא מנשא אופניים מתקפל. מדובר על מנשא שכולל "מגש" עליו ניתן להתקין 3 זוגות אופניים שונים, כולל אופניים חשמליים ואופניים רגילים, בין אם מדובר על אופני שטח, כביש ועוד. מנשא אופניים מתקפל נחשב פופולארי בגלל החוזק שלו ובגלל האיכות, העמידות והאמינות של המתקן. אחרי שמתקינים אותו בחלק האחורי של הרכב, אז אפשר להשתמש בו במשך שנים ארוכות ללא דאגה וללא חשש, שמא יקרה משהו לאופניים או לרכב.
דברים שחשוב לדעת על מנשא מתקפל
כאמור, מנשא אופניים מתקפל כולל מגש עליו אפשר להציב 3 זוגות אופניים מסוגים שונים. בעיקרון, המנשא יכול להחזיק עד 60 ק"ג. כך שניתן להציב עליו אופניים עם אבזור, ללא חשש שהמנשא יקרוס או שהאופניים ייפלו. ניתן לקפל את המנשא, ניתן לאחסן אותו בצורות שונות וכן אפשר להטות אותו על מנת שיהיה ניתן להשתמש בו בצורה סדירה. חשוב להציב אותו באופן כזה שהוא יהיה נוח לשימוש, אך גם בשביל שיהיה בטוח וחזק. ניתן למצוא מנשאים מתקפלים שכוללים גם אמצעי תאורה, עבור מי שמבצע רכיבות לילה בשטח, דבר זה יכול להתאים עבור רוכבים מקצועיים או עבור חברים בקבוצות רכיבה שמבצעים אימונים בשעות הבוקר המוקדמות, לפני עלות השחר.
כיצד רוכשים מנשא מתקפל בצורה חכמה
תחילה, יש לבדוק את היכולת לחבר את המנשא לרכב ועד כמה הוא מתאים, בין אם זה מבחינת התקנה ואחיזה, ובין אם זה מבחינת איכות נסיעה בטוחה. לאחר מכן, יש לבחון את המפרט הטכני ועד כמה הוא מתאים לצרכים של הרוכב, בין אם זה מבחינת סוג האופניים בו הוא משתמש, המשקל שלהם, היכולת להציב אותם על המנשא בצורה נוחה ובטוחה וכן לפרוק אותם ממנו לפני הרכיבה.