ריחוק חברתי
הישראלים ידועים בכך שהם אנשים חמים אשר אוהבים לחבק ולהתנשק אולם עד כמה שזה מועיל לאספקטים מנטאליים, העניין עלול לגרום להדבקה מיידית. לכן, יש לשמור מרחק של שני מטרים לפחות מכל אדם שאינו חולק איתנו את הבית ולנסות להימנע מאירועים שיש בהם מספר רב של משתתפים. בנוסף, רצוי לעשות קניות באוויר הפתוח או לפחות בשעות שאין בהן אנשים רבים.
תרסיס לאף
אם עד כאן עסקנו באספקטים של מניעה חיצונית של מפגש עם הנגיף, כאן ננסה לגעת במניעה התפתחות של הנגיף בתוך גופנו! למעשה על ידי הוספה של תרסיס לאף Enovid נגד וירוסים, ניתן לחסל את הנגיף גם אם הוא הגיע לדרכי הנשימה. התרסיס אשר משווק על ידי חברת העיקר הבריאות, נחשב לפורץ דרך ומחסל עד 99 אחוזים מהוירוסים.
1 צפייה בגלריה
איך להתגונן באופן יעיל נגד קורונה
איך להתגונן באופן יעיל נגד קורונה
איך להתגונן באופן יעיל נגד קורונה
(צילום: Pixabay)
שטיפת ידיים ושימוש נכון במסכה
למרות שאלכוג'ל הפך לסמל התקופה, אין עדיין תחליף לרחיצת ידיים איכותית בת כחמש עשרה שניות לכל הפחות. כך שאת השימוש באלכוג'ל, יש לשמור למקרים שאין לידנו מים זורמים. בנוסף, חשוב לעטות מסכות איכותיות ולהחליף אותם בתדירות גבוהה. כדי לזכור שגם מסכות מסוג N93 אינם מיועדות ליותר מיום אחד ולכן אסור למחזר אותן. כמו כן, חשוב שהמסכה תסתיר את כל חלל הפה והאף.
פחות ישיבות – יותר זום
מכיוון שהסכנה הגדול ביותר להדבקה נמצאת כאשר אנו מדברים ופולטים רסס טיפתי, כדאי לעבור מישיבות ארוכות משתתפים לכאלו אשר מתקיימות בזום. אגב, גם סעודה משותפת עלולה להיות מסוכנת בשעה שכזו משום שכל אוכל שאנו חולקים, עלול להיות מלווה בטיפות רוק של חולה קורונה שלא מודע לכך שהוא נושא את הנגיף.
חיטוי משטחים וחללים באופן קבוע
מכיוון שהנגיף יכול לחיות על גבי משטחים לפרק זמן ארוך, חשוב לבצע חיטוי קורונה במקומות בהם מתגלים חולים מאומתים. עניין זה נוגע למוסדות לימוד כדוגמת בתי ספר, ישיבות או אוניברסיטאות אשר בהם מבקרים אנשים רבים אולם כדאי לאמץ זאת גם לבתים של חולי קורנה ומחלימים. כיום יש שורה של מוצרים אשר מאפשרים להגיע לדרגת חיטוי גבוהה וחברות אשר עוסקות בתחום.
לסיכום, הקורונה כאן והיא לא הולכת לשום מקום. לכן, חשוב לבצע את המירב בכדי להימנע ממפגש ישיר עם וירוס זה ולנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותנו בכדי לצמצם את הסכנה. אז חכו מעט עם החיבוקים, הקפידו על הניקוי של כל המשטחים ובעיקר - היעזרו בסבלנות.