כתבה: זאב נחמנזון.
עולם הרכב הוא דוגמה טובה לתחום בו בא לידי ביטוי האופי הדעתני שלנו, הישראלים: כל אחד מאיתנו יודע איזה דגם הוא הטוב ביותר – ואיזה לא, מהו המקום המומלץ ביותר לרכישה ובאיזה מחיר ולא בכדי, שכן רכב הוא אחד מההוצאות הגדולות והמשמעותיות בחייו של הצרכן הישראלי, מיד לאחר זו שעל דירה.

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)

יחד עם זאת, בכל הנוגע לשוק הרכב אנו נחשפים לא מעט למידע כוזב בערוצים שונים ועשוי להטעות אותנו בכל עת. אז כדי לערוך לכם הכרות אמינה וקרובה עם התחום, לפניכם כמה מיתוסים בולטים בעולם הרכב שודאי נתקלתם בהם לא פעם.

ליסינג לא משתלם

תפיסה זו, למרות שמגיעה בשלל גרסאות – שגויה לחלוטין. רכישת רכב בליסינג נשמעת לא פעם כחתונה קתולית עם חברת המכירה ובה תשלומים בלתי נגמרים ותמורה מאד נמוכה לעלות אך בפועל – אין זה כך כלל.
אם רכישת רכב רגילה הייתה נחלת הכלל, הצורך בכזו דרך ליסינג לא היה עולה כלל. כיום, מציעות חברות ליסינג שונות כדוגמת אלבר, עסקאות ליסינג גמישות, משתלמות ואף מותאמות לצרכיהם האישיים של הלקוחות, הכוללות תשלומים נוחים וריאליים, עם פריסה מצוינת וחשוב מכך – תמורה מיטבית מול עלות. רובן תחום בזמן – בין 18 ל-36 חודשים, כך שבסוף התקופה תוכלו לרכוש את הרכב, לסיים את ההתקשרות או כפי שקורה לרוב – להחזיר את הרכב לחברה ולעבור לאחד חדש.
זאת ועוד, על אף שהתשלומים על הרכב מוסיפים לרדת, ערכו של הרכב – הכאב הגדול ביותר בכיסם של בעלי הרכבים, בפרט בשלוש השנים הראשונות – אינו יורד לחלוטין. בפועל, עסקת ליסינג טובה תאפשר לכם לשדרג לרכב חדש בכל 3 שנים, כך שניתן להסתכל על כך כמעין השכרה או כמנוי חודשי לרכב בתנאים ובתקציב שמתאימים עבורכם.

המגוון מצומצם יותר

טענה זו אינה נכונה. כיום שוק הרכב תחרותי ומוצף וכל יצרנית רכב מייצרת דגמים שונים המותאמים לדרישות שונות – בין אם רכבים מקטגורית "מיני" הפונים לקהל יעד של תושבי עיר צפופה, רכבי משפחה, רכבי שרד ומנהלים ואפילו רכבים עם 7 מושבים ויותר. אם בעבר עבדה כל חברת ליסינג עם מספר מצומצם במיוחד של יצרניות רכב, כיום המצב הוא שונה ומדובר בשוק פתוח עם היצע גדול – גם של מותגים וגם של דגמים. העליה המשמעותית במספר הרכבים וכן התנאים הטובים, הופכים את עסקאות הליסינג למגוונות ואטרקטיביות ביותר בארץ בשנים האחרונות, בהן תוכלו למצוא גם רכבים מיד ראשונה בתנאים מעולים.

זה בירוקרטי ומסואב

בעבר, ארכה עסקת הליסינג כמה ימים בודדים, בהם הלקוח נדרש לבדיקת יכולת לשם קבלת מימון עם תנאים מורכבים, חתימות וערבים. כיום מקלים התנאים בהרבה, עקב הטכנולוגיה המתקדמת שתורמת רבות ומאפשרת בדיקה מהירה ותשובה מיידית לתנאי המימון והסכום שיועמדו לרשות הלקוח. יתרה מכך, רוב חברות הליסינג שואפות למתכונת מכירה של One Stop Shop, כלומר הכול במקום אחד. הרעיון הוא שתוכלו להיכנס לחברת ליסינג ותוך כשעה לצאת עם רכב, רישיונות, פוליסות ביטוח והכל בתנאים טובים ומשתלמים, במטרה להציע לכם את החבילה הכדאית ביותר.

אינכם יודעים מה אתם רוכשים

מחויבות לבדיקת רכב נדרשת מבעלי רכב רבים המעוניינים למכור את רכבם. בעסקת ליסינג מוצג בפניכם הרכב כבר לאחר בדיקה וחברת הליסינג מחויבת לשקיפות מלאה. אמנם מכון הבדיקה הוא מטעם חברת הליסינג, אך אינה תסתכן בזיוף נתונים ובהריסת שמה הטוב. תוצאות הבדיקה ייחשפו מולכם ואם תבחינו במשהו שיפריע לכם, תוכלו לדרוש את תיקונו או לחלופין להתייעץ עם מכונאי או עם איש מקצוע חיצוני. אם לא די בכך – בכל עסקת ליסינג תציע לכם החברה על הרכב אחריות של לפחות חצי שנה בכל הקשור לבלאי וחלפים. מה צריך יותר מזה?
לסיכום, קיימים לא מעט מיתוסים על עולם הרכב בכלל ואודות עסקאות הליסינג בפרט. כדי להימנע בעתיד מקבלת ידע שקרי, הקפידו לשאול את השאלות שמעניינות אתכם את חברת הליסינג ישירות שכן היא אמינה ומקצועית יותר. רכישה נעימה.