בימים בהם הריבית אותה נותנים הבנקים היא נמוכה מאוד כנראה שהאופציה של השקעה בשוק ההון מועדפת יותר עבור רבים. העניין שכדי להרוויח כסף מאותה השקעה וליצור תשואה שנתית דו ספרתית לדוגמא עלינו להבין מה אנחנו עושים בשוק ולדעת היטב מה לעשות עם הכסף שלנו, שכן במידה ולא נדע רוב הסיכויים הם שנפסיד את הכסף שלנו. אנשים רבים שואלים אילו סוגי קורסים בלימודי שוק ההון כדאי להם לעשות לפני שהם מתחילים להשקיע והתשובה לכך טמונה באיזה סוג של משקיעים אנחנו מתכננים להיות.
סוגי קורסים בלימודי שוק ההון
כפי שציינו ישנם מגוון רב של סוגי קורסים בלימודי שוק ההון כאשר אם אתם רק מתחילים להשקיע כדאי שתיקחו את הקורסים הבסיסיים. באותם קורסים בסיסיים ככל הנראה שתלמדו את היסודות של שוק ההון כמו למשל איך שוק ההון מתנהל, הגדרות של כל מיני דברים שצריך להכיר לפני שמשקיעים, לימוד בסיסי של ניתוח טכני של גרפים של מניות, הכרת הטרנדים השונים ועוד כל מיני אלמנטים בסיסיים. נדבך חשוב שככל הנראה ילמד גם במסגרת קורס בסיסי הוא כל הנושא של הפסיכולוגיה סביב עולם ההשקעות, שכן רוב המשקיעים מפסידים את כספם על הפסיכולוגיה של ההשקעה כמו למשל שהם לא ידעו מתי לצאת מהשקעה לאחר שהיא הניבה כסף, לא ידעו לקבל ולחתוך הפסדים בזמן וכדומה. מעבר לכך ישנם קורסים מתקדמים יותר במידה ואתם רוצים להפוך את עצמכם למקצוענים בשוק ההון כמו למשל קורסים שמסבירים על יצירת האסטרטגיה שלכם בתור משקיעים או קורסים מתקדמים יותר שיסבירו לכם על מסחר יומי בשוק ההון ועוד.
1 צפייה בגלריה
לימודי שוק ההון
לימודי שוק ההון
לימודי שוק ההון
(צילום: FREEPIK)
היכן ניתן ללמוד קורסים בשוק ההון?
ישנם לא מעט מכללות שמלמדות על שוק ההון ועל מסחר בכל הרמות השונות, החל ממשקיעים שמחפשים להשקיע את כספם הפנוי, דרך סוחרים יומיים ועד ברוקרים. חלק מאותן מכללות הם למעשה בתי השקעות שגם מחפשים ברוקרים ועלולים לשכור את שירותיכם בתור סוחרים לאחר ההכשרה ולתת לכם לנהל כספים של משקיעים. מעבר לבתי ההשקעות הרבה מאוד מכללות ואתרי אינטרנט יתנו לכם את האופציה ללמוד קורסים מקוונים ברמות כאלה ואחרות ולרכוש את הידע בו אתם מעוניינים בצורה מודולרית. חשוב תמיד לבדוק ביקורות על הקורסים בהם אתם מעוניינים ולהבין עם עצמכם כיצד תבינו את החומר הנלמד בצורה טובה יותר, בין אם בקורס אינטרנטי ובין אם בקורס פרונטלי, שכן לכל אחד ואחת מאיתנו יש יכולות למידה מעט שונות.