היכן ניתן למצוא מידע מקיף על חברות?
לא כל בעל עסק יודע היכן ניתן למצוא מידע מלא על חברות, וכאן חברת DataCheck נכנסת לתמונה. החברה מספקת מידע מקיף על חברות מכל התחומים, כך שבבואנו לחתום על עסקה, נוכל לדעת בדיוק רב מהי רמת הסיכון המקסימלית. החברה מציע דוחות שונים שנועדו לתת מידע מקיף על החברה שאת פרטיה מחפשים. אלה כמה דוחות שכדאי לתת עליהם את הדעת:
• דו"ח חקירה כלכלית – דו"ח המבוצע על יחידים וחברות. הדו"ח מעניק מידע מפורט ומקיף על נכסי נדל"ן, קיומם של חשבונות בנק, רכב, קיומן של חסכונות לעתיד ועוד. הדו"ח מספק מידע לא רק על בעל החברה והעסק, אלא גם מעניק מידע כלכלי על האנשים הקרובים לו כמו בת הזוג או הילדים.
1 צפייה בגלריה
מידע מקיף על חברות
מידע מקיף על חברות
מידע מקיף על חברות
(צילום: FREEPIK)
• דו"ח מידע עסקי – דו"ח שמוציאים על דירקטורים ועל בעלי מניות. אם יש מידע בעייתי כלשהו על החברה, דוגמת הליכי הוצאה לפועל או מגבלות בחשבון הבנק, הדו"ח מציג זאת לצד שאר מידע עסקי שכדאי לתת עליו את הדעת.
• דוח קרדיצ'ק – דו"ח שמוציאים על עסקים מורשים ופטורים, הנועד להציג נתונים כלכליים כמו הוצאה לפועל, פשיטת רגל, חשבונות מעוקלים ועוד.
• דו"ח בדיקת רקע – קיימת אפשרות להוציא את הדו"ח הזה בעבור כל תושב, והוא מציג מידע על משכנאות, בנקים, מידע משפטי ועוד.
• דיו דיליג'נס – דו"ח מקיף שמוציאים על תאגידים ועל אנשים פרטיים, והוא כולל מידע על נכסים וכן הצלבות נתונים שבאמצעותם ניתן להציג את התמונה הכלכלית הכללית.
• דגלים אדומים – שירות מיוחד המאפשר לעקוב בזמן אמת אחר אדם, חברה או תאגיד ולהתריע במקרה שבו חל שינוי כלכלי לרעה.
בודקים חברה כמו שמש את שמש בע"מ
לאחר שדיברנו באופן כללי על המידע שניתן להפיק מחברות, נתייחס למידע ספציפי מחברת ירושלים שלנו בע"מ. כאשר מסתכלים על החברה באמצעות הדוחות של DataCheck ניתן להפיק מידע רב. המידע שניתן להפיק יכול להיות מידע בסיסי כמו סטאטוס החברה נכון להיום, סוג החברה, סוג המוגבלות שלה וכתובת, וכן במידע מקיף כמו השינויים שבוצעו בחברה לאחרונה, דו"ח של מידע שניתן לאסוף מהרשת, רשימת בעלי המניות של החברה, רשימת המנהלים של החברה ועוד.
שימו לב לנורות אדומות
כפי שראינו מקודם, חשוב לקבל מידע מראש על כל חברה שעמה אתם עומדים לחתום על חוזה התקשרות. ראינו גם שקיימים דוחות שונים, חלקם מקיפים יותר ואחרים פחות. אם עולה חשד לעסקה בלתי כשרה, בייחוד אם מדובר בסוכמי כסף גבוהים, חשוב לבצע בדיקה של החברה. החשדות עלולים להתעורר בעקבות התנהלות חשודה של בעל החברה, התנהלות שבה ניתן להבחין כבר בפגישה הראשונה. דוגמאות להתנהלויות כאלה יכולות להיות רצון לסגור עסקה במהירות – כאשר בעל העסק לוחץ עליכם לחתום על מסמכים. דוגמה נוספת היא חשבון בנק שאינו שייך לחברה אלא לחבר או בן/בת זוג, הצאת עסקה בלתי הגיונית טובה מכדי להיות אמיתית, או דרישה לשלם מראש סכום כסף גבוה ללא כל בסיס הגיוני.