נגיף הקורונה מציב בפני כולנו אתגר מורכב: מצד אחד לשמור על הבריאות ולצמצם ככל האפשר את הסיכון להדבקות ולתחלואה קשה, ומצד שני לאפשר את הפעילות העסקית, את השירותים השונים לאזרחים ואת קיומם של חיים תקינים. משרדים, חנויות, מפעלים ובתי עסק אחרים הם מקומות שאי אפשר להשבית לאורך זמן בלי לגרום לנזק חמור. יחד עם זאת הם גם מהווים נקודות תורפה בגלל שמסתובבים בהם בני אדם רבים. הפתרון הוא ביצוע חיטוי נגד קורונה, כשחשוב להקפיד על שכירת אנשי מקצוע מנוסים ומיומנים בכך.

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: pixabay)

איזה חומר קוטל את הקורונה?

הווירוס שכולם מדברים אליו מבוקר ועד לילה החל לתקוף את בני האדם בסך הכל בסוף 2019. בהתאם אנחנו עדיין לא יודעים הכל אודותיו, עוד לא נמצאה תרופה יעילה וגם אל חיסון הדרך עוד ארוכה - אבל כבר עכשיו ברור שחומר בשם סימקסין X קוטל את הקורונה.
חומר זה נמצא בשימוש נפוץ עוד לפני שהווירוס עבר מעטלפים דרך פנגולינים, ואולי גם בעלי חיים אחרים, אל המין האנושי. בין השאר נעשה שימוש בסימקסין X, שמבוסס על אמוניום רבעוני, לצורך חיטוי משטחים מסוגים שונים בבתי חולים ובמוסדות רפואיים אחרים. גם כשהמטרה היא הדברת חיידקים, וירוסים, פטריות ושאר מזיקים מהציוד שמשרת את אנשי הרפואה החומר המתאים הוא סימקסין X - ואם הוא שומר על צוותים רפואיים במקומות שיש בהם זיהומים רבים, מן הסתם הוא אידיאלי גם עבור חיטוי קורונה לעסקים.

איך מתבצע החיטוי של המשרדים והמפעלים?

בנוסף להקפדה על שימוש בחומר הנ"ל, ישנם עוד כמה דגשים חשובים מאוד כשמטהרים חלל גדול מפני הנגיף המדבק והמסוכן:
א. הפעולה המתבצעת היא ערפול ולא ריסוס - כדי להבטיח מקסימום אימפקט.
ב. התייחסות מפורטת למשטחים מכל הסוגים - כאמור אנחנו עוד לא יודעים הכל על הקורונה, אבל מחקרים שונים כבר גילו שהנגיף עלול להישאר על משטחים מסוימים במשך שעות ואפילו ימים. אם למשל אדם נגוע בנגיף הקורונה נוגע בברז, הוא עלול להשאיר עליו "טביעת אצבע" בדמות וירוסים. הבא בתור במשרד שנוגע באותו ברז מעביר אליו את הקורונה, ואם הוא נוגע באזור הפנים הווירוס חודר אל הגוף והאדם חולה. בהתאם חובה לתכנן מראש חיטוי משרדים נגד קורונה, ולוודא שעוברים על כל המקומות הבעייתיים: ברזים, ידיות, מתגים חשמליים, כפתורים (למשל של בר המים במשרד), דלתות, מקלדות, מגירות ועוד.
ג. לא לפספס אף נקודה - גם בעסקים שמתפרסים על שטח גדול וגם באלה הקטנים יחסית חשוב להגיע עם מכשיר הערפול לכל נקודה ונקודה כדי שלא יישאר שום זכר לקורונה.

באילו מקרים כדאי במיוחד לבצע חיטוי במשרד או בעסק?

בעלי עסקים רבים מתלבטים בשאלה מתי צריך לחטא נגד קורונה. התשובה היא בכל מצב שבו יש חשש להימצאות הווירוס במשרד, בחנות, בסביבת קו ייצור וכו'. במיוחד חובה לבצע את החיטוי החיוני אם מתגלה מקרה שבו אדם חולה בקורונה שהה בשטח החנות, אם מתברר שאחד העובדים נושא את הנגיף והגיע למשרד (עוד לפני שהתפרצו הסימפטומים, כך שהוא כלל לא ידע שהוא נושא אותו) וכשרוצים להבטיח פעילות עסקית בראש שקט באמת.

כמה זמן אורך החיטוי ועל מה חשוב להקפיד בעקבותיו?

משך הפעולה תלוי כמובן בשטח המקום ובכמות המתקנים והנקודות שחשוב להקדיש להם תשומת לב מיוחדת. איש מקצוע מיומן בביצוע חיטוי (לאו דווקא חיטוי לקורונה שהוא כמובן שירות חדש, אלא בתחום ההדברה) ישלים את טיהור החלל במינימום זמן, ולאחר כשעה וחצי בממוצע ניתן יהיה לשהות בו בלי חשש לבריאות העובדים או הלקוחות.
לאחר השלמת החיטוי חשוב להקפיד על כל הנהלים של משרד הבריאות, ובפרט על היגיינה אישית ועל הימנעות מקרבה שלא לצורך.
המאמר באדיבות חברת נקי ברגע